CAL RECORDAR

Us recordem algunes normes del NOFC (Normes d’Organització i Funcionament del Centre)

ENTRADES I SORTIDES

Tram Petits (I-3, I-4 i I-5): Els pares i mares acompanyaran i recolliran els seus fills/es a la porta de la classe.

Tram Mitjans (1r, 2n i 3r): Entraran i sortiran sols per la porta del carrer Prat de la Riba on els rebran els/les mestres.

Tram Grans (4t, 5è i 6è): Entraran i sortiran sols per la porta del carrer Ramon i Cajal i es dirigiran a l’aula corresponent.

D’acord amb la resolució del Departament d’Ensenyament per la qual s’aproven els documents per a l’organització i la gestió dels centres, correspon a l’escola determinar quins són els marges horaris màxims per permetre l’entrada dels alumnes a l’escola fent sempre excepció dels casos en què s’addueixi una raó que la direcció del centre consideri suficientment justificada.

Els marges de tolerància d’entrada, aprovats en consell escolar i incorporats al NOFC seran fins a les 9:05 i a les 15:05 hores, moment en que es tancarà la porta i no s’admetrà cap nen o nena fins l’hora següent.

Segons la mateixa resolució cap alumne del centre no es podrà deixar sol a l’hora de sortir.  Per tant, quan es produeixi un retard en la recollida de l’alumnat un cop acabat l’horari escolar es contactarà amb la família o amb els tutors legals;  si això no fos possible es comunicarà la situació a la policia local per què quedi sota la seva custòdia.

En cas que ho necessiteu, podeu autoritzar alguna altra persona per a recollir els vostres fills/es (familiar, cangur…).  Per fer-ho, cal emplenar prèviament l’autorització corresponent, i fer-la arribar al tutor/a.

Les famílies dels alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è que desitgin que el/la seu/va fill/a pugui tornar sol/a a casa un cop acabat l’horari lectiu, hauran de signar una autorització expressa.  Model d’autorització

No es permetrà la sortida de cap nen o nena dins l’horari escolar, si no el venen a buscar els pares, tutors o persona degudament autoritzada.

ASSISTÈNCIA

Els pares comunicaran per escrit o amb una trucada telefònica qualsevol falta d’assistència del seu fill o filla.  En cas de no ser així, es considerarà una falta injustificada.

Insistim que els pares i mares han de ser els primers interessats que es faci efectiva aquesta norma, a fi i efecte de garantir el control de l’escolaritat dels seus fills/es.

Criteris de no assistència a l’escola a causa de malalties transmissibles.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

És obligatori l’ús de roba esportiva i sabatilles adequades per fer educació física.

 

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES: SORTIDES I COLÒNIES

Atenent a l’actual Normativa del Departament d’Ensenyament, als alumnes que participin en activitats fora del centre els caldrà autorització escrita dels seus pares/mares o representants legals.  Sense aquest requisit legal no es podrà participar de l’activitat.  Aquí trobareu les activitats previstes per a aquest curs.

PAGAMENTS

Cal respectar escrupolosament els terminis de pagament fixats.

Per a una millor gestió i control, és necessari que sempre ens feu arribar un comprovant del pagament fet  (fins i tot en el cas de transferències que envien missatge automàtic de correu).  El comprovant es pot enviar a l’adreça pagaments@paucasalsescola.cat, que està operativa únicament per a aquesta qüestió..

En cas de no poder realitzar un pagament dins del termini establert, cal avisar a l’escola (a través de la tutora, o un correu electrònic…) abans que el termini acabi i acordar una data per fer l’ingrés.

AVALUACIÓ

Els informes es faran arribar als pares i mares seguint el següent calendari:

Educació Infantil: un durant el segon trimestre i un altre a final de curs

Educació Primària: un cada trimestre.

L’entrevista anual del tutor/a amb la família es considera molt important i completarà les dades dels informes.  Insistim en la conveniència que assisteixin ambdós progenitors a les entrevistes.

 

REUNIONS DE NIVELL

Durant el mes de setembre es convocaran les reunions de presentació del curs als pares i mares de cada nivell.

 

ENTREVISTES PERSONALS

Mestres: les hores d’entrevista amb els mestres es realitzen en horaris diferents, l’hora corresponent us serà comunicada a la reunió de classe de principi de curs.

Direcció: Dimarts i dimecres de 9:00 a 10:00

Secretaria: Dimecres de 9 a 10

Cap d’estudis: Dimecres 9 a 9:45

Les entrevistes cal concertar-les amb antelació.

MOLT IMPORTANT:  Fora d’aquestes hores, les persones indicades tenen responsabilitat de classe o gestió, per aquesta raó insistim en la necessitat de respectar aquest horari per a la bona marxa de l’escola.  Els encàrrecs als mestres es faran sempre que es pugui a través de l’agenda dels vostres fills/es o mitjançant una nota escrita, evitant d’accedir a les classes a les hores d’entrada i de sortida.

DEMANDES DE PROFESSIONALS EXTERNS

Per tal de vetllar per la confidencialitat de les dades dels/les nostres alumnes, les demandes de professionals (psicòlegs, neuropediatres…) adreçades a l’escola hauran d’arribar com a petició formal:

  • En sobre tancat i adreçat a la direcció del centre
  • Les dades identificatives del nom, professional i servei, així com el número de col·legiat
  • Quina és la demanda concreta

La comissió d’atenció a la diversitat del centre valorarà en cada cas les actuacions a fer i si és pertinent o no donar la informació per escrit, per telèfon o oralment en entrevista directa.

 

PROCEDIMENT A SEGUIR EN CAS DE QUEIXES

Segons les instruccions que dicta la Resolució de 24 de maig de 2004 de la Secretaria General del Departament d’Ensenyament, per la qual es dicten instruccions sobre el procediments a seguir en cas de queixes presentades per l’alumnat, pares, professorat o altra persona interessada que qüestionin la prestació del servei en un centre docent públic del Departament d’Ensenyament:

  • Es presenten per escrit a la secretaria del centre, que en farà un registre d’entrada.  L’escrit ha d’anar adreçat a la direcció i ha de contenir:
    • Dades de la persona o persones que el presenten (nom i cognoms, DNI, telèfon);
    • Contingut de la queixa, enunciat de la manera més precisa possible.  Es recomana que l’escrit vagi acompanyat de totes les dades, documents i altres elements acreditatius dels fets, actuacions o omissions a què faci referència;
    • Data i signatura.
  • Davant l’escrit presentat, correspon a direcció:
    • estudiar-lo, obtenir indicis i fer comprovacions sobre l’ajustament dels fets exposats a la realitat;
    • traslladar còpia de l’escrit de queixa rebut al professor o treballador afectat, i demanar-li un informe escrit precís sobre els fets objecte de la queixa, així com l’aportació de la documentació probatòria que consideri oportuna;
    • estudiar el tema amb la informació així recollida;
    • dur a terme totes les actuacions d’informació, d’assessorament, de correcció i, si fa el cas, d’aplicació dels procediments de mediació, en el marc de les funcions que la direcció té atribuïdes com a representant de l’Administració en el centre, a la qual correspon vetllar pel compliment de la normativa i exercir la prefectura del personal que hi té adscrit;
    • contestar per escrit  als que han presentat la queixa, amb constància de recepció, comunicant-los la solució a què s’ha arribat o, si escau, la desestimació motivada de la queixa.