Últim dia d’escola: entre abraçades, somriures i bons desitjos

El divendres passat vam viure un dia molt especial a la nostra petita escola, un dia d’aquells que es recorden amb un somriure i una mica de nostàlgia. Tanquem un curs ple d’aprenentatges, jocs i emocions.

Vam acomiadar com cal en Gael i el Nelly, que ja fan el salt a primer. Com a record, els vam preparar un àlbum de dibuixos, on tots els companys i companyes d’I3, I4 i I5 els van dedicar unes paraules boniques: petons, abraçades i molts “t’estimo”. Va ser un moment ple de tendresa i estima, on vam compartir tot l’afecte que hem construït durant el curs.

També vam dedicar un espai per celebrar els aniversaris de l’estiu. Encara que no estiguem a l’escola en el seu dia, no ens oblidem de felicitar a l’Ona, la Blau, l’Ares i la Laia!

Per acabar-ho de fer rodó, vam esmorzar tots junts al patí, i després de jugar amb els mitjans i grans de l’escola ens vam reunir tots per acomiadar-nos dels mestres que no hi seran i també dels alumnes de sisè, seguríssim els trobarem molt en falta!

I abans d’acomiadar-nos del tot, vam fer una dinàmica a la classe: cada infant va triar una carta amb una imatge i va explicar com s’havia sentit aquest curs o què li havia agradat més. Les respostes van estar plenes de màgia: alguns es van sentir com fades o princeses, altres van dir que havien après molt.

Amb el cor content, acomiadem aquest curs. Ens tornarem a trobar després de l’estiu amb ganes de seguir creixent, aprenent i compartint.

Bones vacances a tothom!

Cliqueu la imatge per veure més fotos

PODCAST! Les puputs canten – Episodi 2

Aquest és el segon episodi del Podcast Les Puputs canten, fet íntegrament pels nens i nenes de l’escola. Es tracta d’un taller internivell que va des dels més petits d’I3 als més grans de 6è. En aquest taller tenen un temps d’una mica més d’una hora per fer grups, poder fer plenar de contingut unes seccions, enregistrar el podcast i poder-lo escoltar. Han d’improvitzar bastant, cosa que no és gens fàcil. Ha quedat molt divertit! Esperem que us agradi!

 

ACTIVITAT MULTICUBS

Aquesta setmana, la classe va gaudir d’una activitat molt divertida i educativa gràcies a la Irene, la padrina de la Chloé! Ella ens va portar els multicubs, unes peces de colors que ens van permetre explorar conceptes matemàtics de manera molt visual i pràctica.

L’activitat va començar amb una sèrie de deduccions que ens van fer pensar molt. Amb els multicubs, els nens havien de resoldre petits reptes i endevinalles per descobrir com es podien organitzar les peces de manera que tinguessin un resultat específic. Va ser una manera excel·lent de treballar el raonament lògic i l’observació!

Va ser una activitat molt enriquidora, on els nens van poder aplicar les matemàtiques de manera pràctica i divertida. Gràcies a la Irene per compartir aquesta activitat tan didàctica amb nosaltres!

Cliqueu la imatge per veure més fotos

PROJECTE DE L’AIGUA: FEM BOMBOLLES DE SABÓ

Un taller divertit amb la padrina de la Chloé!

Divendres vam viure una activitat plena de diversió al patí, gràcies a la visita de la padrina de la Chloé, la Irene! Amb una recepta ben especial, la Irene ens va ensenyar a fer bombolles de sabó casolanes, i els nens i les nenes es van convertir en autèntics mestres de les bombolles.

Amb ingredients senzills, vam seguir les indicacions de la Irene per preparar una solució màgica. Després de crear la barreja, van sortir al patí per començar a fer volar les bombolles més grans i boniques!

Va ser una experiència increïble on no només vam aprendre a fer bombolles de sabó, sinó que també vam gaudir d’una estona a l’aire lliure, jugant tots junts. La Irene va ser una gran mestra, i els nens van gaudir molt d’aquesta activitat tan creativa i divertida.

Moltes gràcies a la Irene per compartir amb nosaltres aquesta recepta tan fàcil i entretinguda, i per portar una gran dosi de diversió a l nostra classe.

Cliqueu la imatge per veure més fotos

Colònies a Poblet – Dia 3

Som l’Èric, la Marta i la Irene. Avui acaben les colònies. Ahir vam fer discoteca tots junts! Els mitjans i els petits, avui al matí, han fet jocs i manualitats de la prehistòria.

Avui, nosaltres, els grans, ens hem aixecat i hem buscat els nostres tiquets d’esmorzar. Després d’esmorzar, hem jugat a un joc que és diu “El torneig de cavallers”, i tot seguit, hem cosit un tel·ler.

Cliqueu a la imatge per veure més fotos d’aquest darrer dia. Fins ara!

 

Colònies a Poblet – Dia 2

Bona tarda/nit! Som l’Èric, la Hawa i la Mar. Us explicarem què hem fet avui.

Avui dia 29 de maig els petits han arribat a la casa de colònies, i han fet un joc per conèixer la casa i els mitjans al matí han fet uns jocs per la casa i després, a la tarda, han fet una excursió a la muntanya.

Nosaltres, al matí anavem a esmorzar però l’EDU, l’Erika i la Sonia ens han fet un joc per poder anar a esmorzar. Més tard hem anat  a la montanya a fer una excursió, els monitors ens han ensenyat molt sobre la muntanya.

Després de dinar ens hem anat a les habitacions a descansar i més tard hem anat a fer jocs amb els monitors, els jocs eren un volei amb catapultes (però les catapultes erem nosaltres), i més tard hem jugat a una competició de tir amb arc, ha estat molt divertit,

Podeu veure més imatges si cliqueu a la imatge. Fins demà!

Un viatge al món dels contes tradicionals

Aquest trimestre, hem tingut dos visites molt especials a l’escola: la família de l’Ona! I no només ens van venir a veure, sinó que van portar una activitat molt emocionant i educativa. Van representar dos contes tradicionals que tots coneixem molt bé, però amb una posada en escena increïble!

El primer conte que vam gaudir va ser el de La Caputxeta Vermella. Els membres de la família de l’Ona van crear una escenografia espectacular, els nens i les nenes van quedar captivats per la història, que va cobrar vida gràcies als personatges que interpretaven la família de l’Ona. Va ser una representació que va fer viure als alumnes l’emoció de veure els personatges i la història de manera tan real.

Cliqueu la imatge per veure més fotos

Després, un altre dia ens van sorprendre amb el conte de Les cabretes i el llop. De nou, la família va preparar una escenografia genial, i els nens i les nenes van poder seguir atentament com les cabretes intentaven enganyar el llop. Els actors van fer una feina fantàstica i la representació va ser plena de riures i sorpreses! Però la sorpresa va ser quan tots teníem mascares i ens vam convertir en Llops.

Cliqueu la imatge per veure més fotos

Gràcies a la família de l’Ona per venir dues vegades a l’escola i compartir amb nosaltres aquestes històries tan especials. A més, l’activitat va ser una manera genial de fomentar la participació activa dels nens i ajudar-los a connectar amb les històries d’una manera divertida i dinàmica.

FESTA MAJOR MONTOLIU

Orelletes de Festa Major: Una tradició dolça portada per les famílies!

Aquest matí, la padrina de l’Ona, l’Anna Maria, juntament amb la seva germana Marta, i la Victoria, la padrina de l’Hèctor, ens han vingut a ensenyar a fer unes delicioses orelletes tradicionals de la festa major de Montoliu. Una recepta tradicional plena de sabor i de bona companyia.

Després d’explicar-nos i ensenyar-nos amb vídeos els passos per fer-les, després vam poder provar-les! Estaven boníssimes, i el seu sabor festiu ens va transportar a la celebració de la festa major.

Moltes gràcies a les famílies de l’Ona i l’Hèctor per compartir amb nosaltres aquesta tradició tan deliciosa. Ens encanta que vingueu a l’escola i ens ajudeu a aprendre coses noves!

Cliqueu la imatge per veure més fotos

PODCAST! Les Puputs canten – Episodi 1

Aquest és el primer episodi del Podcast Les Puputs canten, fet íntegrament pels nens i nenes de l’escola. Es tracta d’un taller internivell que va des dels més petits d’I3 als més grans de 6è. En aquest taller tenen un temps d’una mica més d’una hora per fer grups, poder fer plenar de contingut unes seccions, enregistrar el podcast i poder-lo escoltar. Han d’improvitzar bastant, cosa que no és gens fàcil. Ha quedat molt divertit! Esperem que us agradi!

Aniversaris maig

Al maig celebrem l’aniversari de l’Abdoulaye i la Chloé, MOLTES FELICITATS a tots dos! No us perdeu que bé ho passem, bufant les espelmes, fent-nos abraçades i sobretot cantant i ballant! Ens ho vam passar genial. Si voleu veure més fotos cliqueu les imatges.