STEAM A EDUCACIÓ INFANTIL

PERQUÈ STEAM A INFANTIL?

L’educació en les matèries STEAM, és a dir a Ciència, Tecnologia, Enginyeria,Art i Matemàtiques, permet que l’aprenentatge dels alumnes sigui actiu, ja que treballen a través de l’experimentació i la pràctica. Totes aquestes disciplines no són només importants en l’àmbit curricular sinó que van lligades a una sèrie d’habilitats clau per al present i el futur dels infants.

Així, poden desenvolupar nombroses capacitats: creatives, comunicatives, de treball en equip, de resiliència i de tolerància a la frustració, etc. Lobjectiu principal és motivar i promoure ladquisició del pensament crític.

QUÈ HEM FET AQUEST TRIMESTRE?

Al llarg de les sessions de dijous hem realitzat diferents experiències: construcció de ponts, reptes Lego, el pomer, que passarà amb l’ou?, salvem al porquet… Sempre partint d’un element motivador pels alumnes (contes, fotos, elements de l’entorn, el joc..) i dels coneixements previs. L’aprenentatge es va construint a través de l’assaig-error, la predicció i la comprovació, l’aplicació de processos de lògica, la creativitat i el treball cooperatiu.

Ha estat una experiència gratificant que volem continuar la resta del curs.Les sessions d’esteam, es complementen amb el treball de la robòtica i els tallers de creativitat trimestrals.

STEAM infantil from Zer La Coma on Vimeo.

La Laia Cardet ens ensenya un munt d’activitats

Dilluns, 15 de novembre, en motiu de l’aniversari de la Mar, ens ha visitat la seva mare, la Laia Cardet i ha organitzat varies activitats per fomentar el treball en equip:

• Conte de la fusteria: On totes les “eines” tenen unes qualitats en les que destaquen i són importants. Acabem l’activitat dient una qualitat positiva d’un company/a.
  • Joc de la torre: Treballant en equip, han intentat construïr una torre molt alta, utilitzant palets, cordill, cinta aïllant i “nubes”.
  • Joc de punteria: Un/a alumne/a amb el ulls tancats, havia d’encertar una diana seguint les indicacions del seu equip.

Ens ho hem passat d’alló més bé, i hem vist l’importància del treball en equip.

Per veure més fotos, clicar AQUÍ.

SORTIDA D’INFANTIL A LA LUDOTECA

El passat dilluns, els nens i nenes d’infantil vam fer una sortida a la Ludoteca de La Bordeta. Ens ho vam passar genial jugant als diferents ambients i jocs. Més tard vam fer un passeig fins el Parc de l’Aigua, on vam esmorzar i vam fer la recerca dels tresors de tardor per tot el parc: fulles, branques, fruits…A la tarda tots aquests tresors els vam guardar a la nostra ouera, convertida en la capsa del tresors de tardor.

SORTIDA ALA LUDOTECA from Zer La Coma on Vimeo.