10ª ENTREGA: AQUESTS DOS OCELLS ELS VEUREU AL DELTA DE L’EBRE!

De dijous 6 a dimecres 12 de febrer de 2025

Benvolgudes i benvolguts participants de l’ocell amagat:

tinc una bona notícia i una notícia dolenta! Començo per la bona; gairebé tots els jugadors d’aquesta setmana heu identificat correctament els dos ocells amagats, i això vol dir que per cada entrega en sabeu més i identifiqueu amb més facilitat els ocells amagats. La notícia dolenta és que us heu deixat molts punts pel camí perquè no hi ha manera que els noms estiguin ben escrits i això comença a ser un problema gros!

Arriben als vols de carnestoltes que més o menys coincideix amb la meitat del curs i és a partir d’aquest moment que jo només comunico que he rebut el correu de participació però ja no dic si els ocells estan o no ben identificats i tampoc adverteixo si els noms han estat escrit de forma incorrecta. Per tant… cal fixar-s’hi encara més i repassar l’escriptura. L’escola com a tal té moltes funcions però una molt important i que és específica de l’escola és que els nois i noies aprengueu a llegir i escriure correctament i aquest joc també hi ajuda. Així que no només cal fixar-se en els trets de l’ocell sinó també a escriure correctament!

I després d’aquestes reflexions escolars anem a veure quins eren els dos ocells que s’amagaven en aquesta 9ª entrega. L’ocell amagat nº 17 és la bonica cuereta groga i l’ocell amagat nº 18 l’ànec blanc.

Els dos ocells de l’entrega nº 10 són dos ocells que de ben segur que veureu a les colònies del Delta de l’Ebre. L’ocell amagat nº 19 haureu de repassar les llacunes i l’ocell amagat nº 20 el trobareu majoritàriament als camps d’arròs.

Vinga doncs, a repassar les guies i els murals i sobretot a fixar-s’hi bé amb com s’escriuen els seus noms. 

Recordeu que el pòster amb la fenologia us poden ajudar a identificar-los correctament! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/, i també la consulta a les guies.

Al lloc web trobareu els noms dels ocells “ja trobats” d’aquesta setmana, amb una breu explicació (aquest curs intentarem donar unes breus descripcions i si podem, lligar-ho amb poesies i expressions de la cultura popular) i ja trobareu els dos ocells per la següent entrega:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

També podeu consultar la vostra puntuació:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu alguna errada en la puntuació, m’ho feu saber, ho tornarem a comprovar i rectificar si és el cas. 

Salut i que els ocells ens acompanyin i volin… en llibertat.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut