8ª ENTREGA: UN RAPINYAIRE I UN OCELL DE LA FAMÍLIA DELS IBIS

De dimarts 13 a dilluns 19 de gener de 2026

Benvolgudes i benvolguts participants de l’ocell amagat:

ja hem obert el segon trimestre i tornem a les rutines del joc. Durant les vacances heu pogut engreixar el caseller de puntuació amb 24 punts. Enhorabona als que ho heu fet o almenys ho heu intentat!

Els ocells de la 7ª entrega eren el corriol petit (ocell amagat nº 13) que es pot distingir dels altres corriols per la carúncula de l’ull de color groc i el botxí ibèric (ocell amagat nº 14), un ocell de la mateixa família que la trenca i l’escorxador. Aquesta família d’ocells depreden petits mamífers, ocellets i rèptils. Tenen un bec ganxut com un rapinyaire, però no tenen tanta força i aleshores han desenvolupat l’estratègia de clavar o penjar les preses d’un arbre o arbust punxós tal i com fem nosaltres amb els embotits o el pernil. Quan el tenen penjat el van esquarterant i menjant a poc a poc… d’aquí venen aquests noms tan sinistres: botxí i escorxador. La natura mai deixa de sorprendre’ns!

Per a la propera entrega tenim dos ocells ben diferents. Un rapinyaire típic d’espais aquàtics i un altre que en els darrers anys s’ha expandit extraordinàriament al Delta de l’Ebre. Quan van a joca (a dormir) se’n poden veure milers al cel del Delta de l’Ebre. És un espectacle que no deixa indiferent!

Recordeu que el pòster amb la fenologia us poden ajudar a identificar-los correctament! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/, i també la consulta a les guies.

Al lloc web trobareu els noms dels ocells “ja trobats” d’aquesta setmana, amb una breu explicació (aquest curs intentarem donar unes breus descripcions i si podem, lligar-ho amb poesies i expressions de la cultura popular) i ja trobareu els dos ocells per la següent entrega:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

 També podeu consultar la vostra puntuació:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

 Si detecteu alguna errada en la puntuació, m’ho feu saber, ho tornarem a comprovar i rectificar si és el cas. 

Salut i que els ocells ens acompanyin i volin… en llibertat.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut