17ª ENTREGA: DOS OCELLS AMAGATS I DISSET OCELLS DE BONIFICACIÓ EN AQUEST LLARG MES D’UN CALENDARI CARREGAT DE FESTES!

De dijous 10 d’abril a dimecres 7 de maig de 2025

Benvolgudes i benvolguts participants de l’ocell amagat:

aquesta entrega, que té una durada gairebé d’un mes per caprici d’un calendari festiu (mones i fira de vell, setmana santa, Festa Major de l’Escola-Sant Jordi i pont de l’1 de maig) està farcida d’ocells: 2 ocells amagats i 17 ocells (com el nº d’aquesta entrega) que donen punts de bonificació.

Malgrat que teniu mil coses a fer, no us deixeu la feina pel final. Aneu fent i quan tingueu tots els noms dels ocells envieu el correu!

Com que falten molts dies i ens podem despistar, aquesta vegada us donaré unes petites pistes. Els noms dels dos ocells amagats estan formats per dues paraules, i si ajunteu les dues paraules finals de cada nom us sortiran els colors de la samarreta del R.C.D Espanyol de futbol. Escriviu correctament el nom complet!

Pel que fa als ocells que donen punts de bonificació no heu de tenir gaires dificultats, però atenció amb l’ocell nº 10 que està dibuixat en vol… consulteu bé les guies i fixeu-vos sobretot amb les franges alars blanques i l’esquena!

Pel que fa a la darrera entrega, alguns heu tornat a errar per escriure el nom incorrectament de la mallerenga. Amb el nostre català central fem la primera “e” neutra i la pronunciem com una “a”… però no hem d’escriure una “a”… que l’època d’escriure ortografia natural ja fa temps que ho hem deixat!

Dit això, els ocells amagats de la darrera entrega són la conegudíssima cotorreta pitgrisa (ocell amagat nº 31) i la mallerenga cuallarga (ocell amagat nº 32).

Vinga doncs, a gaudir de totes les festes i festasses i sobretot que descanseu molt al llarg de les vacances de Setmana Santa, que aquest trimestre ha estat molt i molt llarg… i això farà que el tercer trimestre sigui més curt que la cua d’un conill!

Recordeu que el pòster amb la fenologia us poden ajudar a identificar-los correctament! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/, i també la consulta a les guies.

Al lloc web trobareu els noms dels ocells “ja trobats” d’aquesta setmana, amb una breu explicació (aquest curs intentarem donar unes breus descripcions i si podem, lligar-ho amb poesies i expressions de la cultura popular) i ja trobareu els dos ocells per la següent entrega:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

 També podeu consultar la vostra puntuació:
https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu alguna errada en la puntuació, m’ho feu saber, ho tornarem a comprovar i rectificar si és el cas. 

Salut i que els ocells ens acompanyin i volin… en llibertat i sobretot MOLT BONES VACANCES… que podeu aprofitar per “pardalejar” (anar a veure ocells a la natura) una mica!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut