AQUESTA SETMANA, UN DELS MILLORS CANTAIRES DE LA NOSTRA AVIFAUNA… I UN QUE POTSER ENS FARÀ CONFONDRE!

Estimats jugadors cercadors d’ocells amagats, ja hem arribat a la 6ª setmana de joc! Atenció i no ho deixeu per al darrer moment que la setmana vinent dilluns i dimarts tindreu festa d’escola!

Aquesta setmana que hem deixat enrere hem acabat les observacions amb els tres grups de Cicle Superior. Va anar molt bé i vam ser capaços de veure i identificar 10 espècies, amb una especial atenció a la mallerenga petita i al mosquiter comú, que ens van fer les delícies als xiprers del parc.

Ara que ja hem tancat la primera observació completa amb els tres grups hem de dir que aquest curs ja hem vist 15 espècies diferents i que el tram amb més observacions és el Tram-3 amb 11 de les 15 espècies. El Tram 3 té una zona del parc de la Fontsanta amb una bona quantitat d’acàcies, alzines i sobretot molts xiprers. Sembla que aquest tram destaca per tenir una alta biodiversitat. A mesura que anem fent rondes completes dels tres grups anirem mirant com va evolucionant.

Aquí teniu un quadre resum:

Tram 1 Tram 2 Tram 3 Tram 4 Tram 5 TOTAL ESPÈCIES
Nº espècies 6 8 11 7 No observat 15

Les observacions fetes han estat aquestes:
Recordeu, els nois i noies del grup B que heu de traspassar (copiar) al vostre Quadern de camp, totes aquestes dades: hora d’inici, hora final, temperatura, noms dels ocells i quantitats per tram i total. També recordeu que heu de triar una espècie i fer un dibuix científic (al final del quadern explica com fer els dibuixos). Aquest dibuix, un cop el tingueu fet, heu de fer-li una fotografia i enviar-lo al correu del joc: ocell.amagat@escolalolaanglada.cat
Procureu fer la foto en horitzontal i evitar ombres a sobre del full… si ho feu així em facilitareu molt la feina.

Us mostro la bonica Puput que ha dibuixat la Minerva del grup CSC!

Segueixo insistint en recordar-vos la importància de consultar les guies per ser un entrenament visual molt bo! Vigileu en com escriviu els noms i si us plau, repasseu-los abans d’enviar.

Els ocells 9 i 10 no han suposat cap dificultat… però atenció en com escriviu els noms, perquè algun jugador no ha sumat algun punt per una incorrecta escriptura del nom del ocell amagat!

L’ocell amagat nº 9 és el pardal comú, concretament un bonic mascle… perquè aquesta espècie té dimorfisme sexual i mascles i femelles llueixen un plomatge diferent.

L’ocell amagat nº 10 la cridanera i sorollosa cotorreta pitgrisa, un ocell que s’ha fet l’amo dels nostres parcs a partir d’ocells escapats i que s’han establert perfectament. Al parc de la Fontsanta hi ha una bona colònia i en Joan, jugador de P3 l’hi diu el “Parc del lloros”!

Aquest és l’enllaç on podeu llegir com són i algunes curiositats d’aquests ocells i els nous ocells amagats per la setmana vinent:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho mitjançant un correu… ho revisaré, perquè tinc tots els vostres correus arxivats!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells que també són molt comuns i freqüents al nostre pati, però atenció, no us deixeu portar pel primer impuls… perquè l’ocell amagat nº 12 ens pot dur a una certa confusió. Anem a veure. L’ocell amagat nº 11 el podem veure tot l’any i a la primavera el sentirem cantar a primera hora del matí amb un cant melòdic que recorda una flauta… està considerat un dels millors ocells cantaires de la nostra ocelleria! És una espècie amb dimorfisme sexual… i per tant, us pregunto… mascle o femella?

L’ocell amagat nº 12 és un ocell que nidifica a les caixes niu que hem instal·lat al pati i no té dimorfisme sexual! El seu nom està format per dues paraules… i cal no us en deixeu cap! També dir que és el cosí petit d’una espècie que en aquest curs ja s’ha amagat i l’heu trobat!

Vinga, animeu-vos a participar, CONSULTEU LES GUIES o també el Quadern de camp i envieu els noms escrits correctament!

Aquest període, va d’avui mateix dia 30 de novembre fins al 6 de desembre! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca i que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…