Tancament del projecte trimestral de 2n

Avui els i les alumnes de 2n hem realitzat el tancament del nostre projecte trimestral “Per què transporten pol·len les abelles?”.

Per tal de fer el tancament del projecte, els i les alumnes de la classe vam decidir que ens agradaria molt poder veure a la vida real tot el que havíem treballat al projecte.

Malauradament no ho vam poder fer en una sortida però vam tenir la gran oportunitat de que dos abellaires, l’Eric i la Paula de Melvida ens hagin vingut a visitar! Ha set súper emocionant!

Per començar l’activitat que hem fet ells s’han presentat i ens han explicat la diferència entre ser un apicultor i ser un abellaire.

Tot seguit hem parlat de moltes coses de les abelles com ara: com tenen el cos, quants ulls tenen, de quina família d’animals són, com es diu i per a què serveix la llengua que tenen, quin és el seu menjar preferit, com són les seves cases i un llarg etcètera de temes súper interessants!

Tot seguit hem pogut veure de primera mà quins són els productes que tenim gràcies a les abelles i no, no només és la mel! Gràcies a les abelles tenim la mel, es clar, però també tenim pol·len, cera d’abella, pròpolis i gelea reial! Hem pogut veure exemples d’aquests productes, els hem pogut tocar i olorar.

Després d’això la Berta i dos companys, en Pere i la Jana s’ha posat un vestit d’apicultor! Els demés ens hem pogut posar un barret d’abellaire per veure la sensació que fa veure-hi a través de la xarxa protectora. També hem vist les eines que utilitzen els abellaires: el fumador, el raspall i les pinces per treure les bresques.

Una vegada fet això hem experimentat el més emocionant de la sortida: hem pogut veure abelles vives en directe! L’Eric i la Paula ens han portat el que s’anomena una “arna d’observació” que és una caixa de fusta amb una de les parets feta de metacrilat transparent gràcies a la que podem veure les abelles sense el perill de que s’escapin o ens pessiguin! Hem pogut veure tant abelles obreres, com abellots i fins i tot hem vist a la mes grossa i important de totes, la reina!

Finalment, per acabar l’activitat hem fet amb les nostres pròpies mans una espelma de cera d’abella i hem menjat una mica de fruita amb mel!

En definitiva, ha estat un dia meravellós!