Xerrada de sexualitat a 1r i 2n.

Aquest matí els alumnes de 1r i 2n hem gaudit d’una xerrada sobre sexualitat a càrrec de la Laia.
Després de les presentacions la Laia, la noia que ens ha guiat durant aquesta activitat, ha demanat als alumnes que es posessin en grups. Llavors ha repartit un dibuix d’un cos en blanc a cada grup per tal de que els nens i les nenes dibuixessin com creien que era el cos de nenes o de nens una vegada no portessin roba.
Després d’haver realitzat els dibuixos, ens hem assentat en rotllana i els hem comentat.
Seguidament els alumnes han realitzat una altra activitat conjunta. En aquesta activitat la Laia ha posat al mig del cercle on estàvem treballant dues imatges: una d’una nena i una altra d’un nen. Llavors anava repartint imatges de les possibles activitats extraescolars que podien fer l’un i l’altre. Amb aquesta activitat els i les alumnes han pogut veure que no per ser una nena o un nen hem de tenir unes activitats associades, sinó que les activitats que fem les hem de fer guiats pels nostres interessos i per com som.
Finalment, la última activitat que han realitzat els alumnes ha estat una per parlar dels tipus de famílies. La Laia ha repartit per a cada parella una imatge. En aquestes imatges s’hi veia diverses escenes de persones. Els i les alumnes havien de decidir si les imatges que veien eren una família o no i classificar-les. Una vegada fet això hem anat repassant totes les imatges i els alumnes han pogut veure que de tipus de famílies n’hi ha molts i de molt diversos.
Han estat unes activitats molt entretingudes i engrescadores per tot l’alumnat!