La psicomotricitat a Infantil

La canalla petita de l’escola gaudeix especialment de les sessions de psicomotricitat. Quan arriba el dia de “psico” és especial: anem a la sala, traiem sabates i posem els mitjons antilliscants, escalfem el cos i…endavant! Comença l’acció, el joc en solitari o compartit, posar a prova les pròpies possibilitats i conèixer els nostres límits. Tot es desenvolupa en un entorn que ofereix uns materials, un espai i un temps en els quals es permet l’experiència global del cos, de moviment, representació i relaxació, en companyia de la resta de la classe.

A l’escola ens inspirem en la proposta de Bernard Aucouturier. La pràctica psicomotriu educativa que proposa, acompanya les activitats lúdiques dels infants. Podríem dir que és un itinerari de maduració que afavoreix el pas del «plaer d’actuar al plaer de pensar» i permet que una criatura pugui fer front a les seves angoixes, adquireixi autonomia, alhora que l’ajuda a conèixer llurs límits i possibilitats amb total llibertat d’expressió dels seus desitjos. El reconeixement de les seves accions i actituds donarà una imatge positiva de sí mateixos que influirà positivament a l’hora de desenvolupar la seva pròpia identitat en l’àmbit social, intel·lectual i emocional.

Podeu veure les seves experiències de les sessions de psicomotricitat en aquest petit recull de fotos.