25 de novembre: diem NO al masclisme.

El 25 de novembre és el dia que es posa èmfasi en la lluita per a l’erradicació del masclisme. En els nostres temps les conductes masclistes no haurien d’existir però, com sabem, encara queda molta feina per fer. Des de l’escola ho treballem cada dia des de tots els àmbits d’actuació: rutines, espais, educació emocional… En definitiva, en el nostre dia a dia i en qualsevol activitat.

Malgrat això, avui hem volgut que la nostra canalla prengui consciència a la seva manera, a través del conte Rosa Caramel. Aquesta història, escrita per l’Adela Turín i il·lustrada per la Nella Bosnia fa més de quaranta anys, ens parla d’una petita elefanteta que, malgrat les exigències del seu entorn, es nega a ser el que s’espera d’ella i busca el camí cap a la llibertat que gaudeixen els seus germans i cosins elefants. Han passat molts anys des de que es va publicar el llibre, però considerem que continua sent molt necessari.

Si voleu, podeu veure i escoltar una versió del Centre de Lectura de Reus, clicant aquí.

I també podeu veure les fotos de la canalla escoltant amb aquella atenció que només les nenes i els nens ens mostren davant d’un conte.

Esperem que, ben aviat, aquest dia deixi de ser reivindicat. Mentrestant, seguirem educant.