Com aprenem

Com a escola, volem que els nostres alumnes rebin una formació que els permeti aconseguir el desenvolupament integral de la seva personalitat i que tinguin respecte pels principis ètics, morals i socials acceptats en la nostra societat.

La nostra metodologia d’aprenentatge es basa en el treball globalitzat/projectes, donant molta importància a la interelació entre els nens i nenes dels diferents nivells. Això es materialitza en el treball per ambients a l’Educació Infantil i Cicle Inicial i en els projectes i tallers a Primària.

• Educant en valors i convivència
    El treball de valors, emocions i autoconeixement és important per al desenvolupament de les persones en una societat on es treballa en grup i en xarxa amb respecte i entesa entre tots i on tothom hi està inclòs.

• Potenciant les capacitats de cada alumne
    Les intel·ligències múltiples de cada alumne s’han de potenciar i treballar. Han de superar-se a sí mateixos i aportar al grup totes les seves capacitats respectant les diferències dels altres.
  • Utilitzant el joc i la manipulació com a eina d’aprenentatge
    El joc i la manipulació motiven els alumnes i així es garanteix un aprenentatge eficaç i on l’esforç hi és present. La neurociència confirma que un cervell motivat està obert a aprendre.

• Aprenent la llengua anglesa per obrir-nos al món
    El nostre món és molt ampli i les relacions i els coneixements venen d’arreu, fet que ens motiva a comunicar-nos també en anglès.
  • Fomentant la participació activa d’alumnes i famílies en el Consellet, comissions, tallers, sortides…
    Tota la comunitat educativa és important i cadascuna de les parts hem de ser coresponsables en el projecte educatiu. Els alumnes de la nostra escola participen en assamblees, en el Consellet de La lió, aporten i proposen idees en la vida escolar. Així mateix, les famílies participen activament en la Setmana de la Ciència, acompanyen en les sortides al nostre entorn més proper i ens ensenyen el seu ofici, entre d’altres iniciatives.

• Utilitzant les noves tecnologies per aprendre
  • Les eines digitals ens donen informació per gestionar i aprendre i ens permeten expressar-nos per escrit, amb so i imatge; la robòtica és una eina d’aprenentatge lògic i de treball cooperatiu molt important.