Diada de Santa Cecília

El passat dia 22 de novembre, diada de Santa Cecíla, els nens i nenes de l’escola La Muntanyeta de Bellvei van anar a l’Auditori Pau Casals de Sant Salvador (El Vendrell) per assistir a la representació del conte musical “Des d’aquell dia, els contrabaixos són gegants”.

L’obra era una metàfora sobre els instruments, que eren animals.

Fa molt de temps, els instruments vivien com animals als boscos; pels arbres, per les coves, etc. Els més fàcils de caçar eren els violins, per això a les orquestres n’hi ha tants. Pel que fa als contrabaixos, en aquell temps eren molt més petits que ara, però es van reunir tots per estar junts i fins i tot, alguns dormien junts. Al despertar, tots s’havien convertit en un sol contrabaix, però molt més gran i difícil de caçar. Per això actualment a les orquestres només en trobem un o dos.

En acabar el conte, van oferir unes cançons amb acompanyament de guitarra i contrabaix: Puff, el drac màgic, la masovera, una plata d’enciam…

Quan l’actuació es va acabar, els nens i nenes van esmorzar a la plaça del costat i al passeig, i el temps que va sobrar van caminar pel passeig vora el mar.

A l’hora de tornar, el bus els va portar cap a l’escola i així va concloure la diada de Santa Cecília, patrona de la música.