SORTIDA VALLBONA PARADA I FONDA

Durant aquesta setmana els alumnes de l’escola hem realitzat una sortida, Vallbona Parada i Fonda, on ens han explicat i hem vist diferents llocs i històries sobre la nostra vila.

Primer de tot, vam anar al mirador de la Miranda, amb unes magnífiques vistes sobre Vallbona i voltants. Després el Dani, el nostre guia, ens va explicar vàries històries sobre els hostals i fondes que hi havia fa anys,  sorgint al Camí Ral entre Barcelona i Lleida que envolta i travessa Vallbona. A més, ens van parlar sobre els bandolers de mala vida, principalment del Montserrat Poch, que va donar més d’un mal de cap als viatgers del Camí Ral.

Vam apendre que alguns vallbonencs es van convertir en industrials i que el seu producte estrella va ser el vidre blau. Més tard les fàbriques van aprofitar la força del riu i el ferrocarril.

També ens van parlar sobre la Festes del Roser, de quin és el seu origen i de la importància que té per a la gent del poble.

Us deixem l’enllaç a totes les imatges!