SOM BOTÀNICS!!

El divendres 6 de maig vam anar a fer una caminada pel camí de la Cardosa o camí de sant Magí que comença al costat del circuit de bicicletes.

L’objectiu de la sortida era descobrir plantes amb l’Ester Taló que és biòloga.

Vam sortir de l’escola a les 11h i vam anar a l’skate park a esmorzar i a jugar abans de començar la caminada.

Les mestres ens van repartir en grups de quatre o cinc, cada grup tenia una tauleta, un llapis, una goma i el quadernet.

A la tauleta hi havia una aplicació “PlantNet” que si feies una foto a la fulla o a la flor de la planta et deia quina planta era i el seu nom científic.

L’Ester en va ensenyar plantes i curiositats que no coneixíem:

• El bec de cigonya.
  • El joc dels nòvios amb la cugula.
  • El joc de pollet, gallina o gall amb la rosella.
  • La diferència entre el blat i l’ordi.
  • L’olor del fonoll que recorda l’anís.
  • Vam identificar 4 espècies d’arbres per la fulla: olivera, ametller, magraner i lledoner.

De colitxos no en vam trobar perquè encara no havien florit.

Vam dinar a la capelleta de sant Magí malgrat que no vam arribar a la Cardosa perquè es va fer massa tard.

Ens ho vam passar molt bé, vam aprendre molt però també vam passar mooolta calor!!

Alumnes de 4t