SETMANA DE LA SARDANA

La setmana del 17 al 21 d’abril vam celebrar la setmana de la sardana, projecte que es treballa amb l’alumnat de 5è.

Vam programar la setmana de manera que a cada assignatura treballéssim algun aspecte relacionat amb la sardana. D’aquesta manera vam treballar la cobla i la santa espina a Música, el radi i el diàmetre a matemàtiques, les poesies d’Isabel Valverde a Català, la biografia de Pep Ventura a Medi i el penó representatiu de 5èA i 5èB a plàstica. També vam fer una activitat anomenada: “Posa’t a prova amb les tradicions” en format concurs amb el Canva.

A Educació Física vam aprofitar per aprendre a ballar sardanes amb el Joan Castellà sardanista veterà de Cervera al qual agraïm molt la seva col·laboració per segon any consecutiu.

El divendres 21 a la tarda, aprofitant l’entrega de premis dels Jocs Florals de l’escola, vam fer una demostració del que havíem après i vam ballar el galop i una sardana.

Finalment, i aprofitant que l’acte era obert a les famílies, vam ballar conjuntament una sardana de germanor.