Comencem l’apadrinament lector!

La lectura és un dels continguts bàsics del procés d’ensenyament-aprenentatge dels infants. És important gaudir-ne, ja que
du implícita una sèrie d’habilitats tant lingüístiques com socials que ajuden l’infant a desenvolupar diverses capacitats que utilitzarà en molts àmbits de la seva vida quotidiana. Per això és necessari que l’escola doni eines que permetin a l’alumne agafar l’hàbit lector i adquirir el gust per la lectura.

Així doncs, des de l’escola impulsem l’apadrinament lector, una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades
pels alumnes de cicle superior i els alumnes de cicle inicial, que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí és compromet a vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol; l’ajuda a llegir, actua com a model i mira d’encomanar-li el plaer per la lectura.

A més, per tal que quedi reflectit aquest compromís es firma un contracte de l’apadrinament lector i, d’aquesta manera, les dues parts saben què han de fer durant aquestes sessions. Esperem que gaudiu molt de l’experiència!

A llegir!