Música per escoltar – 7

Durant aquesta setmana escoltareu un fragment de l’òpera “La Traviata” de Giuseppe Verdi.

Aquesta òpera està inspirada en la novel·la d’Alexandre Dumas fill, La Dama de les Camèlies, publicada l’any1848. Es va estrenar el 6 de març de 1853 al Teatre de La Fenice de Venècia. A Catalunya es va estrenar al Gran Teatre del Liceu el 25 d’octubre de 1855.

la-traviata-7Narra la història de Violeta, una cortesana famosa a París que ho abandona tot per anar amb el seu amor Alfredo. Però la germana d’Alfredo no podrà casar-se si Alfredo viu amb Violeta. El senyor Germont, pare d’Alfredo, és l’encarregat de fer-ho saber a Violeta, que abandona Alfredo. Finalment, Violeta, malalta detuberculosi, rep la visita d’Alfredo i del senyor Germont, que reconeix el seu error. Finalment Violeta mor entre els seus éssers estimats.