L’escola

La nostra mirada

Entenem l’escola com un espai on conviuen en harmonia totes les persones que formen part de la comunitat educativa i en el que el diàleg sigui una èina imprescindible per construir un projecte comú.Totes les actuacions han d’anar encaminades a garantir als nostres alumnes un ambient de convivència respectuós i un treball cooperatiu i de confiança que els permeti créixer com a persones autònomes i conscients de les seves pròpies capacitats.
Partim de la mirada dels nens i les nenes on l’adult acompanya el procés individual de cadascun d’ells. L’alumne és el protagonista de la pròpia evolució, i l’aprendre a aprendre és cabdal en tots els seus processos. A partir de la manipulació, experimentació i la pròpia iniciativa anirà avançant en els aprenentatges.
Sabem que s’aprèn fent i reflexionant sobre el que fem tot canviant la nostra manera de pensar. Cal crear propostes en què l’infant tingui una participació activa i construeixi coneixement a partir del propi.
Li hem d’oferir experimentar per respondre preguntes i poder compartir amb els seus iguals.

L’escola que volem es fonamenta amb tots aquests principis:

• Els nens i les nenes com a finalitat última de totes les actuacions que es duen a terme a l’escola.
  • Treballem perquè els nens i nenes esdevinguin autònoms, curiosos, crítics, amb iniciativa i capacitat d’argumentació i decisió.
  • El treball en equip i la reflexió conjunta indispensables per una bona tasca docent.
  • La millora de la qualitat educativa tenint com a finalitat la millora dels resultats acadèmics.
  • Una escola inclusiva que doni resposta a les necessitats de cadascú i on la diversitat sigui enriquiment per a tots i totes.
  • La lectura com a eix vertebrador de tots els aprenentatges.

• L’educació en valors, l’educació emocional i la resolució de conflictes com a bases pel desenvolupament íntegre de les persones.
  • El tractament de la tecnologia com a eina per desenvolupar-se amb èxit en la nostra societat.
  • La formació integral de l’alumnat a partir de l’adquisició de les competències bàsiques.
  • El sentit de pertinença, la pròpia identitat, l’autoestima i l’aprendre a aprendre com a indispensable pel creixement dels nens i les nenes.
  • La bona convivència entre tots els integrants dels diferents estaments de l’escola. El treball coordinat i de col·laboració mútua indispensable per la bona tasca.
  • L’escola com un entorn agradable, funcional, eficaç i competent.