KOMTÜ

Komtü és un programa que vol acompanyar en la millora del benestar emocional i relacional a les escoles d’infantil i primària. És un projecte gratuït impulsat per la Fundació Nous Cims, que treballa amb totes les persones que acompanyen els infants en el seu procés de creixement, desenvolupament i aprenentatge. Aquest programa té una durada de tres cursos.

Des de l’escola vam escriure una carta de motivació explicant perquè voliem adherir-nos al programa i finalment, vam estar seleccionades com a una de les cinc escoles que el curs 21-22 l’iniciarien!.

PER QUÈ KOMTÜ?

• Les experiències relacionals deixen una empremta emocional que pot condicionar la personalitat i l’actitud dels nens i les nenes al llarg de tota la seva vida.
  • Les vivències positives i de confiança amb les persones adultes poden comportar un millor aprenentatge, a més de l’adquisició d’habilitats, valors i capacitats bàsiques com són l’empatia, l’autoconsciència o l’autoestima, entre d’altres.
  • Komtü involucra a tota la comunitat educativa per a promoure un entorn positiu i d’acompanyament emocional de l’alumnat.

COM S’ESTRUCTURA?

• El programa Komtü s’estructura al voltant de quatre àrees, denominades “components” que són les que poden influir de manera decisiva en la salut i el benestar emocional dels/de les alumnes en particular i de tota la comunitat educativa en general.

QUÈ OFEREIX?

Les Escoles Komtü, seleccionades a partir d’una crida oberta, inicien un procés de transformació en què planifiquen i posen en marxa accions que promocionen la salut relacional, la prevenció i la intervenció precoç.

Un equip de professionals assisteix al centre escolar dos dies a la setmana durant tres cursos oferint acompanyament durant tot el procés tenint en compte les potencialitats i necessitats de cada escola.

COM HO FEM?

Una vegada tot l’equip docent de l’escola coneix el projecte i decideix participar s’inicia una fase prèvia d’organització: es constitueix un equip de coordinació al centre i s’estableix el calendari per dur a terme les accions del full de ruta adaptant-nos a les característiques de cada escola.

1. Ens coneixem!: Es realitzen sessions de sensibilització per a presentar el projecte a tota la comunitat escolar. El punt de partida en relació al benestar emocional!
  2. Durant els primers mesos té lloc un procés de diagnòstic amb tota la comunitat escolar (enquestes, entrevistes i observacions d’aula).
  3. Definim el full de ruta!: Després de la diagnosi es defineix un full de ruta de centre i es planifiquen les accions a desenvolupar durant la implementació del projecte.
  4. Planifiquem i implementem les accions!: S’inicien les sessions de formació i de pràctica reflexiva amb el claustre, el treball amb les famílies i amb el personal no docent per portar a terme les accions establertes.
  5. També s’ofereix assessorament especialitzat per aquells infants i famílies que presentin dificultats específiques.
  6. L’avaluació i el seguiment del desenvolupament del projecte són dos elements transversals durant tot el procés!