PMOE PROA+

PROGRAMA PMOE PROA+

Com ja sabeu, la nostra escola ha participat durant dos cursos en el programa PMOE. Aquest curs tonem a participar amb la incorporació del programa PROA+.

El Departament d’Educació a través de la Resolució EDU/2694/2021, de 30 d’agost, regula el Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE) per al curs 2021-2022, en el marc de les mesures adoptades pel Departament d’Educació per pal·liar els efectes desfavorables per la COVID-19.

D’altra banda, el Ministeri d’Educació i Formació Professional ha aprovat el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+, en el marc del component 21 “Modernització i digitalització del sistema educatiu, inclosa l’educació primerenca de 0-3 anys”, que es planteja amb caràcter plurianual, 2021-2024.

Aquest té com a eix fonamental el reforç institucional de la capacitat de transformació i formativa dels centres que presenten una complexitat educativa més gran, amb la finalitat de reduir l’absentisme escolar i millorar l’èxit educatiu de tot l’alumnat, especialment del més vulnerable.

OBJECTIUS DEL PMOE PROA+

El programa PMOE PROA+ es basa en els objectius següents

• Contribuir a la millora de l’equitat en l’accés a oportunitats educatives i a l’èxit escolar de tot l’alumnat amb l’enfortiment dels centres educatius públics de més complexitat educativa del Servei d’Educació de Catalunya per tal que disposin dels recursos necessaris per compensar les necessitats i desigualtats educatives de l’alumnat i les seves famílies.
  • Integrar el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+ en el Pla de millora d’oportunitats educatives PMOE.
  • Reforçar l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i millorar l’enfocament inclusiu.
  • Reforçar la dimensió comunitària de l’acció educativa.

ACTUACIONS que es podran dur a terme amb l’ajut econòmic que l’escola rep del programa PROA+:

Subvenció de les colònies i sortides escolars
Tallers d’educació emocional
Tokapp School de l’escola i l’AFA
Material didàctic: llibres de lectura