A PRIMER, APRENEM DE LA JOSEFINA CASTELLVÍ

Aquest curs totes les classes de l’escola hem escollit una dona catalana il·lustre, per conèixer la seva vida i obra. La classe de primer hem triat la Josefina Castellví, nascuda a Barcelona fa 88 anys. La Pepita, com la coneixen els seus amics, és una apassionada de l’Antàrtida, continent que ha investigat al llarg de la seva vida. Va ser la primera dona espanyola en participar en una expedició a l’Antàrtida i també la primera dona en ser directora d’una base científica en aquell continent.

Durant aquest primer trimestre hem realitzat activitats per conèixer la vida de la Josefina i l’Antàrtida.

Gràcies a un experiment que hem realitzat amb gel i un fogó, hem pogut veure com el desglaç de l’Antàrtida pot fer pujar el nivell dels mars i dels oceans.

De la Pepita hem après que hem de cuidar el nostre planeta i, especialment, de l’Antàrtida.