Consell de redacció

Un consell de redacció és un grup de persones que s’encarrega d’establir la línia editorial d’una publicació periòdica, definir el sumari de cada edició i fixar les seccions i la periodicitat dels continguts que es publicaran.

En el nostre cas, el nostre consell de redacció està format per cinc alumnes de 6è i/o 5è , que, de manera setmanal, elaboren el guió per ser emès per la nostra ràdio cada matí a les 11h.

A través del Llibre d’Estil de l’escola, l’alumnat que forma part del Consell, elabora l’informatiu seguint les recomanacions i les directrius per orientar-se amb la producció dels continguts.

Els cinc reporters tenen rols diferents:

Redactor: s’encarrega de redactar la notícia que es penjarà a la web de l’escola i que es comunicarà per la ràdio,  a partir de la feina i la investigació duta a terme amb els companys i companyes.

Revisor: s’encarrega de revisar les faltes d’ortografia dels redactats que arriben a la redacció, també s’encarrega de la coherència dels redactats.

Reporter gràfic: s’encarrega del disseny de les imatges que acompanyaran a les notícies. És important que realitzin diferents imatges i en faci una bona tria; ha de ser capaç d’obtenir imatges interessants i justificar per què algunes imatges són millors que altres. També ha d’escriure els subtítols per a les imatges escollides i indicar les fonts si les imatges no són pròpies.

Editor:  escriu un titular clar i que destaqui la informació més rellevant i interessant de les notícies seleccionades.  Enllesteix la notícia definitiva que es penjarà a la pàgina web de  l’escola.

Locutor: és l’encarregat de comunicar tota la informació per la ràdio de l’escola a les 9:30h. A més és l’encarregat de coordinar la informació meteorològica i del menú del menjador.

Fotos i vídeos del Consell de Redacció

Des del programa Canal de Reporters se’ns va oferir la possibilitat de fer una videoconferència amb la Núria Vilanova, del programa Info K. Podreu reviure aquest tour virtual per les instal·lacions de tv3 i veure com treballa l’equip de periodistes de l’InfoK. I també podreu sentir les preguntes que van fer els reporters i reporteres des de les escoles i instituts!!

Enllaç sessió Periodisme Escolar

També ens hem iniciat a crear treballs  audiovisuals. A través del projecte Canal de Reporters vam crear el nostre primer vídeo: Notícia Booktubers