Les Mestres Àvies Recuperadores de Contes ens visiten. (MARC)

Àlbum de fotos

Un any més, aquest curs, hem pogut gaudir d’aquesta activitat en el nostre centre. La mestra àvia que ha vingut a explicar el conte als més menuts de l’escola es diu Teresa. Ha vingut des d’un petit poble al costat de Manresa. El conte que ha narrat explicava com una gallina, amb astúcia i valentia, ha aconseguit escapar d’una guineu per celebrar el seu aniversari amb els seus tres fills i els amics d’aquests. Ha estat un conte ple onomatopeies i noms d’animals propers als nens i nenes d’aquestes edats. Amb la seva eloqüència, gesticulació i expressió corporal ha estat capaç de despertar la seva curiositat i mantenir-los totalment atents a la seva explicació sense altra recurs que la modulació i expressivitat de la seva veu. Després de l’explicació del conte els ha fet diverses preguntes per comprovar fins a quin punt recordaven les situacions, els animals, les accions i altres detalls que es narraven al conte. A totes aquestes preguntes els nostres alumnes han sabut donar resposta. Per finalitzar la sessió, els ha ensenyat un petit joc infantil destinat a desenvolupar la seva sensibilitat, emotivitat i capacitat de relaxació. En conclusió ha estat una activitat molt gratificant i satisfactòria, tant pels alumnes com per les mestres del grup.

Àlbum de fotos