Projectes de Centre

ESCOLES + SOSTENIBLES

El  Programa  Escoles + Sostenibles  va  néixer  l’any  2001  en  el  marc  del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb la voluntat de proporcionar una oferta consistent i estimulant de suport als centres educatius de la ciutat per ajudar-los a situar la sostenibilitat al cor de la seva tasca.

La VISIÓ del programa és la d’una ciutat on tots els centres educatius formen persones conscients d’elles mateixes, del seu entorn i dels límits planetaris, i que se senten responsables de cercar camins per a un desenvolupament ecològicament viable, socialment equitatiu i econòmicament eficaç per distribuir riquesa. Són persones actives i creatives, hàbils per clarificar valors i interessos, imaginar alternatives, negociar solucions i participar en la seva implementació.

https://www.barcelona.cat/barcelonasostenible/ca/escoles-sostenibles

TANGRAM

El programa Tangram és un projecte de l’Àrea d’Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona que es desenvolupa en corresponsabilitat amb els centres educatius i amb les famílies de l’alumnat participant.

És un projecte pilot d’acompanyament i empoderament educatiu a infants i les seves famílies per promoure l’èxit escolar de l’educació primària. Es tracta de poder acostar, donar a conèixer i acompanyar les famílies en el coneixement i la implicació de la cultura escolar pròpia dels nostres centres educatius.

https://www.edubcn.cat/ca/suport_educatiu_recursos/plans_programes/tangram

CORRANDESCOLES

Corrandescola és una proposta interescolar i interdisciplinar que convida a l’alumnat del cicle superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la cançó improvisada.  A la nostra escola el projecte es duu a terme a cinquè, concretament, a les àrees de música i de llengua catalana. L’alumnat es mostra molt engrescat en aquest projecte i, poc a poc, està adquirint nou vocabulari, millorant la fluïdesa verbal i consolidant molts conceptes treballats des de l’àmbit de llengües i artístic. El projecte culmina amb un espectacle al segon trimestre on l’alumnat de les escoles participants demostra el treball fet.

Aquí teniu la corranda que vam realitzar al passat Nadal, esperem que us agradi!

NANOINVENTUM

NanoInventum ofereix una proposta didàctica combinada on primer, es forma al professorat, aportant eines didàctiques i experimentals per a treballar la nanotecnologia en classe (incloent eines didàctiques innovadores). A continuació, s’ofereixen als alumnat eines per a experimentar la (nano)ciència en classe. Amb aquesta formació i experimentació, s’aconsegueix que es generin fitxes didàctiques amb propostes que intenten generar reptes presents o futurs per part dels alumnes basats en nanotecnologia. Tot això es mostrarà finalment, en una fira, simulant el treball dels experts en els congressos científics.

https://www.nanoinventum.com/

ÈXIT

Èxit és un programa de caràcter preventiu que vol millorar els aprenentatges bàsics i acompanyar l’alumnat en el pas a l’ESO.

El programa Èxit, actualment, és un projecte de l’Àrea d’Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona que es desenvolupa en coresponsabilitat amb els centres educatius. Vol facilitar l’escolaritat en el pas de la primària a la secundària i per això s’adreça a l’alumnat de 5è i 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO. Compta amb la implicació dels tutors de l’alumnat participant i amb l’acció de suport educatiu per part de joves estudiants, que sovint són exalumnes de l’institut, i que, atesa la vinculació i el rol de referents que adquireixen per a l’alumnat, s’anomenen amics i amigues grans (amics@grans). Les sessions de suport tenen lloc als espais de l’institut de secundària dues tardes a la setmana, en dies alterns, en sessions d’una hora i mitja. Els amics@grans es responsabilitzen de recollir l’alumnat de primària a la sortida de l’escola i acompanyar-lo fins a l’institut.

https://www.edubcn.cat/ca/suport_educatiu_recursos/plans_programes/acompanyament_educatiu

EN CERCLE PER L’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

La finalitat del programa és acompanyar als centres educatius en un procés de transformació pel que fa a l’acompanyament emocional a través de la gestió positiva i restaurativa de les relacions i del conflicte. L’horitzó és el de generar un canvi de mirada en la gestió de la convivència al centre educatiu per al benestar a tota la comunitat educativa.

 

 

PROJECTES ARTÍSTICS

CANTÀNIA

Cantània és una activitat participativa en la qual s’inscriu alumnat de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins al dia d’avui, s’han fet a compositors/es, artistes i escriptors/es catalans/es de reconegut prestigi.

A àrea de música es fa un treball vocal i rítmic molt intens i que implica molta dificultat i molt temps de preparació. També participen en el projecte altres àrees com educació visual i plàstica i llengua catalana.

https://www.auditori.cat/ca/album/cantania-2023-les-portes-del-mon/

 

DANSA ARA

Dansa Ara és un gran esdeveniment de dansa contemporània organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i adreçat a l’alumnat de segon curs de primària.

L’objectiu del projecte és promocionar l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques dels infants mitjançant la dansa contemporània.
Després del treball d’aprenentatge d’un repertori de danses amb el professorat de música i d’educació física a l’escola, l’alumnat participa en un gran­ espectacle de dansa contemporània que té lloc al Palau Sant Jordi.

https://www.barcelona.cat/ca/que-pots-fer-a-bcn/parc-montjuic/noticies/esport-i-dansa-ara-en-directe-2_1272323

GRANER

La nostra escola té una estreta col·laboració amb l’espai Graner, un espai del barri dedicat a l’atenció de tot allò relacionat amb l’àmbit de la dansa i dels llenguatges del cos.

El Graner acull diverses entitats, artistes i associacions amb gran renom vinculades al treball de la dansa i del moviment corporal. La nostra escola té una col·laboració estreta amb el Graner basada en acollir l’artista Nora Ballach, formar al claustre en temes artístics, crear un grup impulsor integrat per mestres i artistes que vertebri un projecte artístic i fer activitats amb les nostres famílies.

https://granerbcn.cat/

 

SUDANSA

Sudansa és un projecte que consisteix en la co-creació de propostes coreogràfiques d’alumnes i artistes. Durant el mes de juny el projecte culmina amb una presentació pública del treball de creació que s’ha realitzat al llarg del curs entre la professional de la dansa i el grup d’alumnes

http://www.sudansa.com/

 

PROJECTES PEDAGÒGICS

 

PUNT MULTIMÈDIA LA MARINA

Projecte de robòtica, programació digital i fabricació digital en col·laboració amb el Punt Multimèdia de la Marina ubicat al centre cívic de la Casa del Rellotge.

https://puntmultimedialamarina.cat/

 

 

 

 

PROJECTES ESPORTIUS

JA NEDO

Permet experimentar noves possibilitats motrius per assolir els primers desplaçaments autònoms en el medi aquàtic.
El programa pretén assegurar que l’alumnat finalitzi l’educació Primària havent adquirit els coneixements bàsics de control motriu en el medi aquàtic.
Adreçat a: 
1r i 5è o 6è (6 anys i 10-12 anys).

ESQUÍ

Aquest projecte forma part del programa l’Escola fa esport a la ciutat, dirigit per l’Institut Barcelona Esports de l’Ajuntament de Barcelona i gestionat pel Departament de Programes Municipals del Consell de l’Esport Escolar de Barcelona.

L’Escola fa esport a la ciutat és un projecte que organitza programes de suport al currículum d’educació física dels centres educatius de la ciutat de Barcelona. El programa Esports d’Hivern ofereix la possibilitat d’apropar als infants i joves la pràctica d’aquests esports enllaçant continguts de coneixement del medi natural amb el desenvolupament d’habilitats motrius bàsiques.

El programa en qüestió es va començar a implementar la temporada 2014-2015 dins del marc del Pla Estratègic dels Esports d’Hivern a Catalunya (PEEHC), que segueix les línies estratègiques esmentades anteriorment.

https://www.fceh.cat/promocio/programes-escolars/

 

 

GOLF A LES ESCOLES

La Federació Catalana de Golf, compromesa amb la promoció i la iniciació de l’esport entre els més joves, aconsegueix que cada curs acadèmic més de 8.000 nens i nenes d’arreu de Catalunya, tinguin el seu primer contacte amb l’esport del golf i els beneficis que comporta la seva pràctica, tant a nivell físic com a psíquic, i sense sortir del seu propi centre escolar.

Gràcies al Programa Golf a les Escoles i als clubs/camps de golf catalans que col·laboren activament; més de 80 centres escolars catalans, han introduït l’esport del golf com a matèria de l’assignatura d’Educació Física.

https://www.golfalesescoles.com/