“El Programa de Ràdio: Una experiència col•laborativa entre alumnes de sisè i AMCL amb el suport de La Caixa d’eines”

Benvolguda comunitat educativa,

Ens plau compartir amb vosaltres una iniciativa emocionant que ha estat prenent forma a la nostra escola,  el Programa de Ràdio, una oportunitat per als alumnes de sisè per expressar-se, comunicar-se i col·laborar amb l’Associació de Mitjans de Comunicació Local (AMCL) amb el suport de La Caixa d’eines.

Aquest programa de ràdio és una iniciativa enriquidora que permet als alumnes de sisè aprendre sobre el món dels mitjans de comunicació, descobrir el poder de la paraula i desenvolupar habilitats de comunicació. Amb l’ajuda dels professionals d’AMCL i amb el suport de La Caixa d’eines, els nostres alumnes han tingut l’oportunitat de convertir-se en autèntics locutors i productors de ràdio.

Cada setmana, els alumnes treballen en equip per investigar, redactar i preparar segments interessants per al programa de ràdio. A més de millorar les seves habilitats d’escriptura i edició de textos, també aprenen sobre la selecció d’informació rellevant i la forma de presentar-la de manera atractiva per a l’audiència. Això els permet desenvolupar la seva capacitat de pensar críticament i comunicar-se de manera efectiva.

L’Associació de Mitjans de Comunicació Local (AMCL) juga un paper fonamental en aquest programa de ràdio. Els professionals de l’AMCL ofereixen assessorament i orientació als alumnes, compartint els seus coneixements i experiència en el camp de la comunicació. Aquesta col·laboració és essencial perquè els alumnes puguin obtenir una visió realista i enriquidora del món dels mitjans de comunicació.

La Caixa d’eines ha donat suport a aquest programa de ràdio. El seu suport financer i logístic ha permès als alumnes disposar de l’equipament necessari per a la producció del programa, com ara equips d’enregistrament, micròfons i programari d’edició de ràdio. Estem profundament agraïts per aquest suport que ha fet possible aquesta meravellosa experiència per als nostres alumnes.

El Programa de Ràdio ha estat una experiència excepcional per als alumnes de sisè, ja que els ha permès desenvolupar habilitats de comunicació, treball en equip i pensament crític. Estem encantats de veure com els nostres estudiants han crescut i s’han convertit en autèntics comunicadors gràcies a aquesta oportunitat única.

Aquí us deixem una mostra de la seva feina, esperem que us agradi.