Escolta´m

“Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presentem, basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “tu m’importes”. Un projecte ordinari on l’alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i el docent desenvolupa l’art de la conversa per ajudar a l’alumnat a construir i organitzar el seu pensament des de la vinculació emocional.”

 

El repte

La finalitat és aconseguir millorar el benestar de l’alumnat i, de retruc, una millora de la convivència. Conseqüentment també una millora en els aprenentatges. Això ho fem amb l’educació emocional que aporta el Projecte Escolta’m.

La solució

La millora relacional del grup classe, actuant com a eina de prevenció primària inespecífica.

Potencia la millora de la convivència i els aprenentatges de l’alumnat

La innovació

Perquè defineix un espai i un temps estructurat dins el centre i l’horari acadèmic. Introdueix una mirada des de la capacitat de l’alumnat i no des del dèficit, un acompanyament del nen en el seu procés de creixement des del model sistèmic.

L’impacte

Una millora relacional, millora de la vinculació emocional, millora de la resiliència. Fruit d’aquestes millores, aconseguir millor convivència i millors resultats d’aprenentatges.

 

El curs 2017-18 vam iniciar el projecte Escolta’m desenvolupat per l’Institut de Ciències de l’Educació (Universitat de Barcelona) que proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableix una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne. Aquest proporciona a tot l’alumnat factors promotors que els reconeguin i els acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que els ajudin a desenvolupar-se de manera integral i satisfactòria.

Durant el curs 2019-20, s’implanta el Projecte a Educació infantil.

Aquests són alguns dels testimonis dels nostres alumnes:

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIA:

Generalitat de Catalunya – Projecte Escolta’m per una tutoria personalitzada