Des de 1976 Acompanyant l’Aprenentatge dels Infants

L’única informaciRetall del diarió que tenim dels inicis de l’escola és un retall del diari de “Los Sitios” (actualment Diari de Girona) que ens va cedir un ex-regidor de l’ajuntament de Girona. La notícia explica com el Sr. Bonet Cuffí alcalde de Girona, va signar la compra dels  terrenys on es va construir l’escola. El lloc on es va construir l’escola el denominaven “El Llano” suposem per la seva gran explanada i ocupava una superfície de 9.946 mestres quadrats. La compra es va fer per un total de 1.833.292,10 pessetes de l’època ( avui en dia uns 11.000 € aproximadament). El barri segons l’article era Santa Eugènia del Ter, actualment Can Gibert del Pla.

La inauguració de l’escola no va ser fins al  mes de setembre de l’any 1976 que va ser denominada com CEIP Josep Dalmau Carles, en honor al mestre Josep Dalmau Carles qui fou un dels mestres pioners de la renovació pedagògica del primer terç del segle xx a Catalunya.

Josep Dalmau Carles

El curs 2001-2002 l’escola Josep Dalmau Carles va celebrar el 25è aniversari del centre amb una gran celebració i amb una autoritat destacada el Sr. Francesc Torres i Monsó, escultor gironí de molt de renom.

A la façana de la nostra escola tenim el privilegi de tenir una escultura del citat artísta anomenada “Parella” i que hem agafat com a anagrama. Aquesta escultura va ser un encàrrec que va rebre el Sr. Torres del Delegat del Ministeri d’Educació.

Aquesta escultura mural que hi ha a la façana principal de la nostra escola és feta amb ciment i tija de ferro i fou col·locada l’any 1976 i representa una parella amb un llibre. Tothom pensa que són una parella amb un nen però en veritat no.

Uns alumnes amb motiu del 25è aniversari li van fer una entrevista en la que l’autor va comentar les següents paraules:

“Aquesta obra us haig de dir que va ser un xic especial. Jo no volia fer la Parella. Tenia al cap fer dos llavis que s’estaven fent un petó i el material havia de ser poliester vermell. Però eren altres temps i es veu que aquesta idea no va semblar prou correcte i a disgust meu, la vaig canviar per la Parella. Un artista s’havia d’expressar sempre lliurement… però en aquest cas, no va ser així.”

A continuació us deixem alguns enllaços que us explicaran l’obra de Francesc Torres i Monsó:

Francesc Torres i Monsó

Escultura “Parella”