Activitats P5 setmana 27 d’abril

ACTIVITATS P5 D’EDUCACIÓ INFANTIL

• Activitats d’ aquesta setmana:

LLENGUA

1. Construir un abecedari per fer jocs a casa. L’abecedari el podeu fer amb paper, escrivim totes les lletres i les retallem. Quins jocs podeu fer?

Construir paraules

Busquem paraules que comencin amb un so determinat i les escrivim.

2. Aprofitem la idea de preparar EL POT DE LES PARAULES CONFINADES (idea donada a través de l’escola en un dinantià enviat fa alguns dies). Treballem amb les paraules que surtin al llarg de la setmana. Les pensem, les escrivim, poden fer frases oralment amb aquestes, podem buscar paraules que comencin per la mateixa inicial ( paraules pensades, paraules de coses que hi hagin per casa, etc…) i les poden escriure en algun quadernet que tinguem per casa o en algun full.

Us deixo un enllaç per treballar els sons de les lletres (la fonètica).

3. TEMPS DE CONTES: Busqueu un racó tranquil de casa. Amb un llençol, una o 2 cadires, pinces de la roba i uns coixins, us podeu fer una cabana per mirar contes. Som-hi! Mirant la tapa del conte o al llegir el títol, podríeu dir de què tractarà? Us ha passat mai alguna cosa semblant? Podríeu imaginar un altre final? Quins personatges us han agradat més i per què?

MATEMÀTIQUES

1. COMPTEM. Es poden fer múltiples activitats per ajudar als nens a comptar. Qualsevol excusa és bona perquè aprenguin a comptar en el dia a dia. Per exemple: quants plats hem de posar a la taula quan dinem? I quants coberts?, Quants talls hem de fer en una pizza perquè tothom en tingui un? Quantes monedes d’un euro necessitem si una cosa val 5 euros? I si en val 10?. També es poden fer jocs casolans específics per comptar amb: agulles d’estendre la roba, pedretes o botons, rotlles de paper de vàter amb els números (a dins han de posar la quantitat, llapis, per exemple), peces de construccions o oueres, mongetes i números. Us posem uns exemples:

2. TORNEIG DE XAPES. Aquest joc el tenim a la classe.

Material: quadrícules (les podeu fer a casa dibuixades en un full), dau, fitxes (poden ser xapes, cigrons, botons, trossets de paper, etc…) Cada jugador té una quadrícula. Per torns tiren el dau i omplen tantes caselles com el número que ha sortit al dau. Guanya qui omple abans el seu tauler.

PLÀSTICA

1. CARES DISFRESSADES: Podeu fer una cara amb objectes i materials que tingueu per casa, fem una cara amb coses reciclades. Ja veureu quines cares més divertides que us surten.

També podeu dibuixar la vostra cara i fer el cos enganxant roba que trobeu a les revistes o diaris.

• Continuem treballant els hàbits

Igual que a l’escola miràvem cada dia el temps, a casa també ho podeu fer. Si teniu un calendari, podeu dibuixar el temps que fa cada dia. Si no teniu calendari, es pot dibuixar una quadrícula i escriure els números i els dies de la setmana, i a dins de cada quadrat dibuixar el temps.

Us enrecordeu que a la classe tenim els cartells de …?

SOL/ SOL I NÚVOLS/ ESTÀ ENNUVOLAT/ PLOU/ NEVA

Si ho feu, i sortiu a la finestra o al balcó de casa per mirar el temps, us proposo un joc: tanqueu els ulls durant uns minuts, i descobriu els sorolls que us envolten. Sorolls de dins de casa, de casa dels veïns, de l’escala, de fora el carrer… sentiu més ocells aquests dies?….. Guardeu la llista de sorolls en el vostre cap o, si podeu, escriviu-la. Si torneu a fer el joc l’endemà a la mateixa hora, feu de detectius, comproveu si hi ha sorolls que es repeteixen o si han canviat.