Han nascut dues oques a l’escola

Els nens i nenes d’i4 fa uns dies van fer una sortida al CAN, Centre d’Aproximació a la Natura, on hi havia una granja petita.

Allà van veure diferents animals: mamífers, aus, insectes… i van reconèixer els ous d’una oca. Donat que aquests nens i nenes el curs passat havien tingut la incubadora que totes les famílies de i3 (actuals i4) van regalar a l’escola, amb ous de gallina, i finalment van acabar tenint gallines, van reconèixer ràpidament el procés que els ous havien de passar abans no nasquessin les cries. Ens van oferir els ous d’oca perquè, sabien que sabem fer-los nàixer amb la incubadora, i perquè les oques de la granja eren molt joves i no podien covar els ous.

Quan tornaven de la sortida, el pagès de la granja els va oferir ous d’oca i ens va fer saber que, a diferència dels ous de gallina, les oques incuben els ous durant 30 dies. A partir d’aquí calendari i incubadora en marxa!.

Ahir vam arribar a l’escola i vam veure com un dels ous havia començat a trencar i l’altre estava a punt de fer-ho. Al migdia ja teníem la cria fora de l’ou i aquesta nit ha acabat de sortir l’altra! Ara el projecte ha de continuar! què necessiten per viure? què mengen? què farem amb l’oca els caps de setmana?  i quan sigui gran?