Taller de mitjans

Durant aquest curs, a la comunitat de mitjans, estem realitzant diferents tallers que ens permeten treballar de manera interdisciplinar. Són unes sessions on es desenvolupen diferents continguts potenciant la creativitat, l’autonomia i la cooperació treballant conjuntament alumnes de 1r, 2n i 3r.

A continuació us fem una breu explicació de cada un d’ells:

MATEMÀGIQUES

En aquest taller veurem com les matemàtiques estan present en el nostre dia a dia. Farem un acostament a diversos àmbits matemàtics des de la vessant més lúdica, en forma de jocs de taula o d’atzar, laberints variats i algun truc de “màgia”.

UN MÓN DE CONTES

El taller té com a finalitat donar a conèixer diferents tipologies d’àlbums il·lustrats, fomentar la lectura i promoure el plaer per llegir. En cada sessió es treballa un llibre diferent i es realitza una activitat relacionada amb la lectura.

BIODIVERSITAT

Iniciem un escaperoom adaptat a les edats dels infants. El follet del Catalunya està trist i tancat, i l’hem d’animar a que torni a sortir, gaudir i cuidar l’hort i els animals que hi conviuen.

Durant les dues setmanes que dura el taller, s’introdueix la biodiversitat de l’hort a partir de diversos reptes, aconseguint un dígit en finalitzar cada sessió (que s’utilitza en un candau en finalitzar la quarta sessió).  


A VEURE SI ENDEVINES QUI SÓC?

L’objectiu principal d’aquest taller és animar els alumnes a  expressar i a narrar amb veu alta: històries inventades, contes tradicionals coneguts, esquetxos improvisats…

Per a la qual cosa utilitzem diferents materials: jocs de daus motivadors d’històries, titelles de dit, titelles de mà, atrezzo complementari, titelles d’emocions i molta imaginació.

Pretenem que aprenguin a parlar clar, articulant correctament, amb el volum adequat per fer-se entendre. 

També els convidem a impostar la veu i sobretot busquem que perdin una mica la vergonya a l’hora de parlar en públic.

No és un taller de teatre ni de titelles, és un taller d’expressió oral estrictament.

STOP-MOTION

El taller d’Stop-motion té com a finalitat apropar als alumnes aquesta tècnica cinematogràfica, fomentant la creativitat i l’autonomia. 

Plantegem un taller de caràcter pràctic on els nens i nenes es converteixen en creadors del seu propi curtmetratge d’animació en stop-motion. Els orientarem en l’aprenentatge de les diferents fases de la realització d’una peça audiovisual d’animació, de manera pràctica i divertida. 

JOCS COOPERATIUS

Durant les sessions del taller de Jocs Cooperatius els nens i nenes de 1r a 3r es distribueixen a partir del joc de preferència i van rotant durant les següents sessions. Des del primer dia aprenen quina és la finalitat del joc cooperatiu: anteposar el joc al triomf, facilitant la integració i respectant les normes.

També a escoltar l’opinió dels altres  i ser capaç de respectar el treball dels companys i ajudar-los per aconseguir un fi comú.


ARTS AND CRAFTS

Apropament dels infants al món de l’art contemporani, a partir de les obres de dues autores de l’actualitat, utilitzant l’anglès   com a llengua vehicular.

EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA

El taller de ciències permet als nens i nenes aproximar-se al mètode científic, fent úsde l’experimentació com a mètode d’ensenyament aprenentatge. Preparant, fent hipòtesi, experimentant, observant i verificant la realitat.

DANSEM! (vídeo AQUÍ)

Des del taller de dansa pensem que moure el cos es desvetlla la ment. En aquests taller despertem habilitats rítmiques i artístiques mitjançant la dansa tradicional d’arreu del món. Ballem: CIRCASSIEN CIRCLE (Irlanda), JINGLE BELLS (americà), SHUAMI T`KADIN ( Israel), DANSA DEL CALÇÓ (Catalunya).

 

1 comentari

  1. Pia

    Felicidades, nos entusiasman mucho estos talleres multidisciplinarios. Como familia nueva de la escuela, estamos uy contentos por la propuesta educativa. Saludos

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>