Taller de mitjans

Durant aquest curs, a la comunitat de mitjans, estem realitzant diferents tallers que ens permeten treballar de manera interdisciplinar. Són unes sessions on es desenvolupen diferents continguts potenciant la creativitat, l’autonomia i la cooperació treballant conjuntament alumnes de 1r, 2n i 3r.

A continuació us fem una breu explicació de cada un d’ells:

MATEMÀGIQUES

En aquest taller veurem com les matemàtiques estan present en el nostre dia a dia. Farem un acostament a diversos àmbits matemàtics des de la vessant més lúdica, en forma de jocs de taula o d’atzar, laberints variats i algun truc de “màgia”.

UN MÓN DE CONTES

El taller té com a finalitat donar a conèixer diferents tipologies d’àlbums il·lustrats, fomentar la lectura i promoure el plaer per llegir. En cada sessió es treballa un llibre diferent i es realitza una activitat relacionada amb la lectura.

BIODIVERSITAT

Iniciem un escaperoom adaptat a les edats dels infants. El follet del Catalunya està trist i tancat, i l’hem d’animar a que torni a sortir, gaudir i cuidar l’hort i els animals que hi conviuen.

Durant les dues setmanes que dura el taller, s’introdueix la biodiversitat de l’hort a partir de diversos reptes, aconseguint un dígit en finalitzar cada sessió (que s’utilitza en un candau en finalitzar la quarta sessió).

A VEURE SI ENDEVINES QUI SÓC?

L’objectiu principal d’aquest taller és animar els alumnes a  expressar i a narrar amb veu alta: històries inventades, contes tradicionals coneguts, esquetxos improvisats…

Per a la qual cosa utilitzem diferents materials: jocs de daus motivadors d’històries, titelles de dit, titelles de mà, atrezzo complementari, titelles d’emocions i molta imaginació.

Pretenem que aprenguin a parlar clar, articulant correctament, amb el volum adequat per fer-se entendre.

També els convidem a impostar la veu i sobretot busquem que perdin una mica la vergonya a l’hora de parlar en públic.

No és un taller de teatre ni de titelles, és un taller d’expressió oral estrictament.

STOP-MOTION

El taller d’Stop-motion té com a finalitat apropar als alumnes aquesta tècnica cinematogràfica, fomentant la creativitat i l’autonomia.

Plantegem un taller de caràcter pràctic on els nens i nenes es converteixen en creadors del seu propi curtmetratge d’animació en stop-motion. Els orientarem en l’aprenentatge de les diferents fases de la realització d’una peça audiovisual d’animació, de manera pràctica i divertida.

JOCS COOPERATIUS

Durant les sessions del taller de Jocs Cooperatius els nens i nenes de 1r a 3r es distribueixen a partir del joc de preferència i van rotant durant les següents sessions. Des del primer dia aprenen quina és la finalitat del joc cooperatiu: anteposar el joc al triomf, facilitant la integració i respectant les normes.

També a escoltar l’opinió dels altres  i ser capaç de respectar el treball dels companys i ajudar-los per aconseguir un fi comú.

ARTS AND CRAFTS

Apropament dels infants al món de l’art contemporani, a partir de les obres de dues autores de l’actualitat, utilitzant l’anglès   com a llengua vehicular.

EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA

El taller de ciències permet als nens i nenes aproximar-se al mètode científic, fent úsde l’experimentació com a mètode d’ensenyament aprenentatge. Preparant, fent hipòtesi, experimentant, observant i verificant la realitat.

DANSEM! (vídeo AQUÍ)

Des del taller de dansa pensem que moure el cos es desvetlla la ment. En aquests taller despertem habilitats rítmiques i artístiques mitjançant la dansa tradicional d’arreu del món. Ballem: CIRCASSIEN CIRCLE (Irlanda), JINGLE BELLS (americà), SHUAMI T`KADIN ( Israel), DANSA DEL CALÇÓ (Catalunya).

1. Pia

Felicidades, nos entusiasman mucho estos talleres multidisciplinarios. Como familia nueva de la escuela, estamos uy contentos por la propuesta educativa. Saludos