Teatre a l’escola

 

Senyores i senyors, benvinguts al magnífic món del teatre!!!! des dels més petits fins als més grans estem treballant de valent i gaudint de tot el que ens aporta aquest paradigma.

Fem un repàs…….

. Educació Infantil : des de Vilaracons (racó de les disfresses), psicomotricitat, contes , joc simbòlic i activitat amb els sords amb llengua de signes. Es potencia l’educació emocional i l’expressió corporal, així com tècniques d’expressió oral, vocabulari i dicció.

NOVETAT DEL CURS 18/19  hem inaugurat l‘ambient del TEATRE amb el nom de 3,2,1….ACCIÓ!!!!  (l’alumnat de P4 i P5 assisteix aquest ambient els dimarts i els dijous a la tarda). Ja tenim el primer peu a l’apassionant món escènic.

.Educació Primària:

.1r  Contes a través de Titelles. Projecte transversal. S’ha creat quatre grups barrejant la classe A amb la del B i cada grup ha escollit un conte. Es fa aquesta proposta dues franges horàries a la setmana i l’activitat contempla el treball de la llengua (oral i escrita), el plurilingüisme (català, castellà, anglès i llengua de signes, la diversitat d’aprenentatges, l’addicció, la comprensió lectora, les arts plàstiques,  la competència d’autonomia i iniciativa personal, el treball en valors i el treball en equip. A finals de curs es farà la representació per a l’escola i es penjarà al web.

.2n Meteoròlegs /projecte del Temps (faran de meteoròlegs  al telenotícies de 4t) aprofitant el projecte d’aula relacionat amb el temps que és interdisciplinari (treballat des de totes les àrees). Es fan quatre grups flexibles barrejant als dos nivells, on cada grup treballa a través d’una estació de l’any. S’aprofiten les noves tecnologies, el treball cooperatiu i el teatre. Es treballa i s’enregistra amb CROMA durant el segon trimestre. No obstant, es publica al web del centre, conjuntament amb les notícies a 4t a final de cada curs. Ja esta publicat al web el making off.

.3r   Art i Poesia. Representació de diferents artistes i autors a través de diferents propostes culturals (teatre, cançó, projecció audiovisual, mímica, dansa, treballs plàstic…) i es representa per Sant Jordi. S’ha realitzat la planificació dels objectius, continguts, activitats i avaluació per tal de que aquest projecte es treballi des de totes les àrees. Es representa per a tota l’escola. La representació es fa després de  Sant Jordi el 29 d’abril.

. 4t El telenotícies . Projecte transversal que es treballa al segon trimestre a partir de 4 grups barrejats de les dues aules i 4 mestres que acompanyen. S’aprofita el currículum de les diferents àrees i es contextualitza amb les notícies de l’actualitat o bé fictícies, sense perdre de vista la vessant teatral que impregnarà tot el projecte. Tanmateix,  s’aprofita els meteoròlegs de les classes de segon, els quals han recollit notícies de les quatre estacions de l’any i ens expliquen els mapes del temps. També faran un taller de croma i d’edició de vídeos amb un especialista extern. Es tracta d’un projecte transversal enfocat des de totes les àrees.

.  Teatre Musical. Enguany es realitzarà el musical : El Petit Príncep. Faran la representació a finals de maig a la mostra del Teatre de Sabadell (en el centre cívic de Can Rull). Es potencien totes les competències bàsiques, sobretot les comunicatives, socials i d’autonomia i iniciativa personal, així com la dansa, l’expressió corporal i la cançó. Es fan càstings per escollir els personatges.

. Representem els súper Pastorets!!!! Es fan tres funcions per a tota l’escola i els pares de sisè al teatre del Centre Cívic de Can Rull.  Enguany, s’ha reflexionat i treballat molt perquè abans de fer tot el procediment de l’obra, es va treballessin molt aspectes curriculars de vàries àrees. També s’han fet unes rúbriques d’autoavaluació i en breu els nens i nenes s’autoavaluaran.

NOVETATS!!!!!!!!!

Es va presentar el nou espai de disfresses que hem creat des de l’equip de teatre perquè es va fer un reclam als pares i mares perquè ens portessin disfresses….. i ha sigut un èxit!!!! Ara ja es pot fer servir i serà molt motivador pel nostre alumnat.

S’ha realitzat la coordinació amb el servei de menjador i extraescolars referent al teatre. Menjador també ha  creat espai per al teatre però l’han relacionat amb el cinema, tots els cursos treballaran i representaran pel·lícules una vegada al mes cada nivell. Per altra banda, també hi ha les extraescolars de teatre que estan funcionant prou bé i hem explicat el funcionament.

Les mestres MALLS i LOGOPEDES també van exposar la seva idea des d’agrupament de sords, elles també assisteixen al curs i també faran una proposta teatral amb els nens sords de l’escola relacionada amb les emocions.

L’ AVALUACIÓ agafa molta importància d’aquestes propostes teatrals, però sobretot l’autoavaluació dels nens i nenes. L’autoavaluació entesa com a part del procediment d’ensenyament-aprenentatge, com a millora no només per qualificar o puntuar, sinó que serveixi de presa de consciència d’allò que volem millorar, l’error convertit en oportunitat.

Els mestres de l’escola estem realitzant una formació orientada al teatre a l’escola i l’educació emocional  i el PNL (Programació neolingüística) amb una formadora externa. També estem fent la formació del teatre a l’escola amb l’actor i formador Juanjo Camarena.

Finalment, s’ha engegat l’equip de mestres impulsors del teatre. Aquest equip està format per una mestra de cada cicle i la directora.

ENDAVANT !!!!!!!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>