La música té un paper rellevant en el dia a dia de l’escola quan cantem, escoltem música, toquem instruments, ballem, utilitzem el cos per a expressar-nos, per a comunicar-nos…

A més, la música és present en les festes que celebrem a l’escola: ballem danses per la castanyada, toquem instruments i cantem Nadales, inventem coreografies per la rua de Carnestoltes o bé en l’espectacle d’Art i Poesia que fem per Sant Jordi.

Però cada any celebrem especialment la festivitat de Santa Cecília, la patrona dels músics. Tots els alumnes de primària fan un concert al Centre Cívic de Can Rull i a més, els nens i nenes que estudien música com a extraescolar, presenten els seus instruments i ofereixen un petit concert a la resta de companys/es.

Cantània “L’últim rellotge”

Com cada curs, l’alumnat de 6è ha participat a la Cantània. Aquest any, però, ha estat una experiència especialment inoblidable que no ens podem estar d’explicar-vos.

La Cantània és un projecte musical impulsat per l’Auditori de Barcelona que consisteix en la preparació i interpretació d’una cantata per part d’alumnes de primària, conjuntament amb músics professionals i escoles d’arreu de Catalunya. Durant tot el curs, els nois i noies de 6è treballen les cançons, les coreografies i la posada en escena a l’aula de música per culminar el procés amb un gran concert final a l’Auditori. Es tracta d’una experiència artística i educativa molt enriquidora que fomenta el treball en equip, l’expressió musical i la convivència.

Cada any, l’Auditori ens proposa una nova composició, i la Cantània d’aquest curs ha estat especialment emotiva. La cantata, titulada L’últim rellotge, ha estat escrita per Jordi Cornudella i Tina Vallès i ens ha convidat a reflexionar sobre el pas del temps, la vida, la mort i el dol.

Enguany, aquesta experiència ha tingut una doble implicació emotiva. Per una banda, la sensibilitat de la història i el fet de poder treballar conjuntament una temàtica sovint tabú com són la mort i el dol han enfortit els vincles del grup i ens han ajudat a tancar una etapa tan significativa com és el final de la primària. Per l’altra, treballar amb rigor, esforç i constància ens ha aportat aprenentatges cabdals que ens acompanyaran al llarg de la vida.

I tot esforç té la seva recompensa. Aquest curs, l’emoció encara va ser més gran quan una trucada inesperada de l’Auditori ens anunciava que l’equip de l’Infok ens acompanyaria el dia del concert per realitzar un reportatge sobre la nostra experiència i entrevistar els alumnes de la nostra escola.

Per tot plegat, la Cantània ens torna a omplir, un curs més, de música, d’històries significatives i de vivències i aprenentatges que ens ajudaran a créixer i a ser persones més preparades i sensibles.

Aquí trobareu la notícia:

Cliqueu la imatge per poder veure algunes fotografies:

SANTA CECÍLIA

Un any més, hem celebrat Santa Cecília, la patrona de la música. A l’escola entenem la música com una manera de comunicar-nos, d’expressar emocions i compartir moments que ens fan créixer. La música ens acompanya i ens uneix com a comunitat.

Aquest any hem volgut destacar un estil musical amb personalitat, energia i expressivitat: el rock.

Un estil que neix de la creativitat, de la forma rítmica i del desig de dir les coses al món.

El rock ens convida a sentir i a expressar-nos, a ballar, a moure’ns i deixar-nos endur per l’energia de la música. Per a nosaltres, el rock representa un esperit valent, alegre i viu, que identifica la nostra escola com un lloc on aprendre i créixer amb entusiasme.

A la tarda, l’alumnat solista de Primària que toca instruments va poder mostrar els seus instruments i interpretar peces variades, tot oferint un concert exclusiu per als nens i nenes d’Educació Infantil, que va posar punt i final a un dia ple de música i emoció.

L’alumnat de 3r participa al concert de La Clika

Els nens i nenes de 3r de Primària han viscut una sortida molt especial: han participat en el seu primer concert de La Clika al teatre La Faràndula. 

La Clika és una proposta musical pensada especialment per a infants que combina música, educació i valors. Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte educatiu de l’escola, que aposta per oferir experiències culturals de proximitat i enriquidores que complementin l’aprenentatge dins i fora de l’aula.

La Clika és molt més que un concert infantil. A través de melodies actuals, ritmes vius i lletres properes, el grup connecta amb les emocions, inquietuds i vivències dels nens i nenes. Les cançons tracten temes com l’amistat, el respecte, la diversitat, la igualtat de gènere, la convivència i la importància de ser un mateix. Tot plegat, en un format alegre i motivador que captiva l’atenció del públic més jove des del primer moment.

L’alumnat ha gaudit molt de l’experiència i ha tornat a l’escola ple d’energia, cançons i reflexions compartides. Aquest tipus d’activitats contribueixen a reforçar els vincles entre companys i companyes, a despertar la sensibilitat artística i a promoure valors que són presents en el nostre dia a dia.

Una jornada plena de música, emoció i aprenentatges que segur que recordaran durant molt de temps perquè som UNA CLIKA!

SANTA CECÍLIA 23′

Un any més, hem celebrat Santa Cecília, patrona de la música amb moltes ganes i il·lusió. L’alumnat de Primària, des de 1r fins a 6è, han anat al Centre Cívic de Can Rull i han interpretat cançons sota el lema “Construïm plegats”. La música ens uneix, ens ajuda a aprendre, ens motiva i ens fa sentir emocions de tot tipus.

A més, els nois i noies que toquen instruments ens han interpretat peces com a solistes. Gràcies a les seves actuacions, hem pogut veure, conèixer i escoltar instruments ben diferents com l’oboè, el fagot, la guitarra, el piano, el baix, el clarinet i l’acordió.

A la tarda, els solistes han visitat als nens i nenes més petits de l’escola i els han interpretat les seves peces a l’aula de música.

Finalment, per tancar aquesta jornada tan musical, hem cantat plegats la cançó “Mirall de Pau” que forma part del programa “L’art al servei dels ODS” (Objectius de Desenvolupament sostenible)

Podeu veure les fotografies i vídeos del concert, clicant aquí:

Feliç Santa Cecília! Que no s’aturi la música!