6è fa una manifestació escolar el 8 de març

Per tal de celebrar el dia de la dona treballadora, els alumnes de sisè van fer una performance d’una manifestació feminista emmarcada dins el treball sobre la revolució industrial que estan fent a l’aula. Va ser una activitat molt interessant on es va explicar que l’escola havia estat anteriorment una fàbrica i com eren de dures les condicions de treball per a tothom, però per a les dones en particular més. I com també en la classe burgesa la dona passava a un segon pla per darrere de germans i marit. Actualment les circumstàncies han millorat molt però encara queda camí per recórrer. Va ser un dia intens!!

Cliqueu AQUÍ per veure més fotografies de la performance.

5è celebrem el dia de la dona científica (11 de febrer) i el dia de la dona (8 de març)

L’alumnat de 5è de Primària va participar en el programa “Conócelas”, de ASEICA, en el qual els i les alumnes van fer una videotrucada amb una científica catalana que treballa dins l’àmbit del càncer. Una de les classes va conèixer la XXX, que es va connectar des d’Austràlia, i l’altra classe van parlar amb la Neus Masqué, que és justament una ex-alumna de l’escola i que actualment és biòloga i treballa a Cambridge (Anglaterra) en la investigació del càncer de mama. 

També hem fet petits treballs d’investigació de dones importants durant la història (aquí us deixem una foto del mural que hem penjat al vestíbul!), i també vam gaudir d’un taller a l’Espai Cultura on vam poder fer alguns experiments o demostracions de fets que van ser descoberts per dones com ara Marie Curie o Hypatia d’Alexandria.

Totes podem fer el que ens proposem!

(Clica a la imatge per veure més fotos)

EL PETIT PRÍNCEP 2022

Un cop més, “El Petit Príncep” i tots els seus amics han pujat dalt l’escenari del Centre Cívic de CAN RULL per fer-nos gaudir plegats d’una bona estona. Els nens i nenes de 5è han fet un gran treball en equip, memoritzant els diàlegs, aprenent les cançons i els balls i descobrint els missatges i els valors que el Petit Príncep va aprenent al llarg del seu viatge per l’univers.

Us deixem amb l’obra complerta… Esperem que la gaudiu molt!

Enllaç a les fotografies: IMATGES

Aquesta obra forma part de la MOSTRA DE TEATRE 2022 que organitza l’Ajuntament de Sabadell i s’ha fet amb el seu suport i col·laboració.

Cim d’àligues, 3r

Per acabar el tema dels animals, la setmana passada els grups de 3r vam anar a visitar el centre del “Cim d’àligues” a Sant Feliu de Codines.
Va ser un dia molt calorós, però tota la visita ens va encantar. Vam conèixer tot tipus d’aus rapinyaires,… Llegeix més»

EL PETIT PRÍNCEP

Ep!!!! Ja falta molt poc per l’estrena d’ “El Petit Príncep” i els nens i nenes de 5è ja ho tenen tot a punt per a fer-nos gaudir amb aquesta bonica història!!!

Mireu, mireu…

Projecte de teatre: El Telenotícies

Benvolgudes famílies,

els alumnes de quart de primària han dut a terme un projecte transversal anomenat: El Telenotícies de quart. Tots han treballat de valent, no només pensant i redactant les notícies sinó també gravant i fent l’edició dels vídeos.

Us deixem els dos enllaços per a accedir-hi.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLrrZNr9NyRCLDOILiZT95YVOPSmiPeSa9

https://youtube.com/playlist?list=PLUd4wap27FUKhf-8lym7cZNgNqg_4mfFM

Felicitats a tots i totes per la vostra feina!

Esperem que us agradi molt!