El Petit Príncep a la Universitat Autònoma de Barcelona

El passat dimarts 4 de juny, els actors i actrius del Petit Príncep de 5è, juntament amb les mestres vam anar a la UAB a fer una petita mostra de la nostra representació.
I us preguntareu, com vam acabar allà? Doncs resulta que la directora, la subdirectora dels Serveis Territorials i l’Inspector d’educació van venir a veure’ns un matí al Centre Cívic de Can Rull en una de les nostres representacions per l’escola i els hi va agrada tant que ens van proposar assistir a l’acte de jubilació anual que organitza el Departament d’Educació.

La mostra que vam preparar va sortir molt bé, tothom es va emocionar i ens van aplaudir moltíssim.

Va ser una experiència molt bonica i tots i totes estem molt contentes d’haver-la pogut gaudir! Us deixem un recull d’imatges.

EL PETIT PRÍNCEP

Un any més, la màgia del Petit Príncep ens ha captivat i ens ha fet gaudir d’aquesta bonica història de la mà de l’alumnat de 5è que ha fet un gran treball al voltant d’aquesta obra, interpretant els diferents diàlegs, cantant i ballant les cançons del musical, creant decorats i elements escenogràfics, aprenent llengua de signes, fent difusió i promoció de l’obra utilitzant eines digitals, etc.

A través d’un viatge per l’univers, el Petit Príncep visita diferents planetes i coneix personatges ben extravagants que l’ajudaran a descobrir els valors de l’amistat, l’empatia, el companyerisme i l’amor.

L’obra del Petit Príncep ha participat a la Mostra del Teatre que organitza l’Ajuntament de Sabadell i s’ha representat durant els dies 29, 30 i 31 de maig al Centre Cívic de Can Rull. A més a més de l’alumnat de la nostra escola i les famílies de 5è, l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Vallès i nois i noies de l’escola Can Rull, també han pogut gaudir d’aquest espectacle.

Moltes felicitats a tot l’equip de 5è per fer realitat un any més, aquesta història tan entranyable.

Podreu veure el tràiler i el making of de tot el procés clicant al cartell de l’obra:

Per veure els vídeos i fotografies de les diferents representacions, cliqueu la imatge:

Amb la col·laboració de l’Ajuntament De Sabadell

Meteoròlegs 2n

Benvolgudes famílies,

L’alumnat de 2n de Primària estrena el projecte transversal de teatre “Els meteoròlegs”.

Fa mesos que observem el temps diari a l’aula, aprenent a interpretar els mapes del temps que trobem en aplicacions o en diaris, així com buscant informació relacionada amb les diferents estacions de l’any.

Enguany hem volgut fer referència a la sequera i com ens pot afectar en les diferents estacions de l’any. Parlem de com és d’important fer-ne un bon ús de l’aigua i les conseqüències que tenim a cada estació de l’any si no podem disposar d’aquest recurs natural.

A més a més, fem connexions des de diferents països del món tenint en compte la llengua materna del nostre alumnat.

Esperem que gaudiu molt, tant com ho hem fet nosaltres buscant informació, compartint coneixements, redactant els diàlegs i interpretant.

Podeu accedir al contingut clicant a la imatge que teniu a continuació.

PROJECTE FOCUS

L’alumnat de 5è ha participat al Projecte Focus, impulsat pel Departament d’Educació. El projecte promou el desenvolupament de les competències clau de l’alumnat de primària mitjançant la creació i publicació de vídeos amb contingut curricular, promovent l’aprenentatge entre iguals.

     
A partir d’una pregunta formulada per l’alumnat, relacionada amb la competència digital (protecció i privacitat en
navegar per Internet, origen dels primers ordinadors, funcionament intern dels dispositius, etc.), l’alumnat va iniciar una investigació per a donar-hi resposta i a continuació, va elaborar un guió il·lustrat (storyboard) amb descripció de l’acció amb text i so: les músiques, efectes sonors, veus en off, diàlegs, els tipus de plans: Pla mig, Pla general, material necessari, etc.
Un cop elaborat el guió, l’alumnat va assajar el text i va començar el rodatge, en què es van enregistrar les diferents escenes.
Finalment, l’alumnat va fer les tasques d’edició, post-producció i revisió en què van editar els vídeos finals, incorporant tots els elements
necessaris (suport visual, àudios, música de fons, etc. ).

Si cliqueu l’enllaç, podreu veure tots els vídeos que han creat!

Ha estat un projecte molt enriquidor en què s’ha treballat de ple la competència digital, tant a l’hora de fer cerques guiades a Internet, utilitzant estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d’informació rellevant, organització de dades, etc.) amb una actitud crítica sobre els continguts, així com a l’hora de crear, integrar i reelaborar continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic, etc.) mitjançant l’ús de diferents
eines digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autor dels continguts que reutilitza.

L’alumnat ha treballat en petits grups, gestionant i utilitzant el seu propi entorn personal digital d’aprenentatge  per construir nou coneixement i crear continguts digitals, mitjançant estratègies de tractament de la informació i l’ús de diferents eines digitals. Alhora, han utilitzat eines o plataformes virtuals (Classroom, google drives) que els ha permès construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals
Finalment, molts dels vídeos que han creat han tingut com a tema central la seguretat a internet, mesures de prevenció en l’ús de les tecnologies digitals per protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient, i s’han iniciat en l’adopció d’hàbits d’ús crític, segur, saludable i sostenible d’aquestes tecnologies.

Moltes felicitats per tot el treball realitzat!

ELS PASTORETS

Arriba el desembre i ja tenim aquí els nostres tradicionals Pastorets, que venen carregats de bona música, balls, històries entranyables  i moltes aventures divertides.

Per anar fent boca, us deixem el making of que ha elaborat l’alumnat de 6è. Demà, estrena! 😉

(Cliqueu el cartell per veure el vídeo)

 

EL PETIT PRÍNCEP 2023

Com ja és tradició, l’alumnat de 5è ha representat “El Petit Príncep” al Centre Cívic de Can Rull durant els dies 25, 26 i 29 de maig, pels nens i nenes de la nostra escola, així com per alumnat de 6è de l’escola Can Rull i de 1r d’ESO de l’Institut Vallès.

Ha estat tot un èxit i tots els personatges acompanyats del Petit Príncep en el seu viatge per l’univers, ens han fet gaudir al ritme de les cançons i balls d’aquest musical que ens té el cor robat. Moltes felicitats a tots i totes!

Aquest espectacle forma part de la Mostra de Teatre que organitza l’Ajuntament de Sabadell.

Amb el suport de

Si cliqueu a la imatge, podreu accedir a tot el material audiovisual de l’espectacle. Que el gaudiu tant com nosaltres!

“L’essencial és invisible als ulls”

PROJECTE DE TEATRE -TELENOTÍCIES 4T-

Benvolgudes famílies,

l’alumnat de quart de primària ha dut a terme el projecte transversal de teatre: El Telenotícies de quart.

Hem treballat de valent (els textos informatius, recerca de notícies, creació de guions, entrevistes a personatges, edició de vídeos, ús de diferents llengües, anàlisi crític de l’entorn més proper). A més, s’ha realitzat aquest projecte a través del treball cooperatiu, fent agrupacions internivell i amb el suport de diferents mestres i especialistes que han col·laborat.

Ens fa molta il·lusió compartir-ho amb tots i totes vosaltres!

Podeu accedir al contingut del TN clicant a la imatge que us mostrem a continuació: