OKUDA SAN MIGUEL

L’alumnat de Cicle Superior vam estar treballant l’artista Okuda San Miguel per inspirar-nos en la seva obra i així elaborar el mural de la Primavera 2025 del vestíbul de l’escola. 

Cadascun de nosaltres vam fer un disseny de com ens agradaria que fos aquest mural. Després, les mestres van agafar elements dels nostres esboços per a fusionar-los en un sol dibuix. Seguidament, el van dividir en 100 fragments en format DIN A3 per a que nosaltres els pintéssim. 

Aquest n’és el resultat! 

Per altra banda, vam investigar la seva biografia, la seva obra i vam pensar preguntes que podríem fer a l’artista en cas que tinguéssim el privilegi de poder-li fer una entrevista. El fet de poder contactar amb ell, reconeixem que era més un desig que una realitat. 

Però això que va començar com un somni, es va poder fer realitat el 13 de maig de 2025 a la tarda. Tots els nens i nenes de cinquè i sisè vam tenir el plaer i la gran sort de poder conèixer a través d’una videotrucada a l’Okuda San Miguel i plantejar-li les nostres preguntes que ell, molt amablement, ens va contestar. 

Us deixem aquí aquest record que ens emportarem per sempre dins nostre. 

ENLLAÇ FOTOGRAFIES

I ens quedem amb això que ens va dir l’autor i que es pot veure al vídeo:

ENLLAÇ VÍDEO

“El tiempo es lo que más vale. Por lo tanto, si trabajas en lo que te gusta vas a ser mucho más feliz. Así que si queréis ser artistas, perseguidlo hasta que lo consigáis.”

2n fem de meteoròlegs i meteoròlogues

Benvolgudes famílies,

L’alumnat de 2n de Primària estrena el projecte transversal de teatre “Fem de meteoròlegs i meteoròlogues”.

Vam començar el projecte a inici de curs fent un registre del temps diari i mesurant la temperatura a partir del termòmetre, d’aquesta manera hem anat aprenent a com interpretar gràfiques. Des de medi també hem après a diferenciar el clima de les diferents estacions i informació de quan comença i acaba cada estació.

Hem observat les temperatures en diferents països del món, debaten com ens està afectant l’escalfament global i posteriorment, reflexionant de quines actuacions podem fer nosaltres per frenar el canvi climàtic.

Finalment, vam redactar els diàlegs, els vam memoritzar i els vam gravar amb CROMA. Ha estat tota una experiència viatjar pel món fent de reporters a diferents ciutats sense moure’ns de l’escola.

Esperem que gaudiu molt, tant com ho hem fet nosaltres. Podeu accedir al contingut clicant a la imatge que teniu a continuació.

L’alumnat de 3r participa al concert de La Clika

Els nens i nenes de 3r de Primària han viscut una sortida molt especial: han participat en el seu primer concert de La Clika al teatre La Faràndula. 

La Clika és una proposta musical pensada especialment per a infants que combina música, educació i valors. Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte educatiu de l’escola, que aposta per oferir experiències culturals de proximitat i enriquidores que complementin l’aprenentatge dins i fora de l’aula.

La Clika és molt més que un concert infantil. A través de melodies actuals, ritmes vius i lletres properes, el grup connecta amb les emocions, inquietuds i vivències dels nens i nenes. Les cançons tracten temes com l’amistat, el respecte, la diversitat, la igualtat de gènere, la convivència i la importància de ser un mateix. Tot plegat, en un format alegre i motivador que captiva l’atenció del públic més jove des del primer moment.

L’alumnat ha gaudit molt de l’experiència i ha tornat a l’escola ple d’energia, cançons i reflexions compartides. Aquest tipus d’activitats contribueixen a reforçar els vincles entre companys i companyes, a despertar la sensibilitat artística i a promoure valors que són presents en el nostre dia a dia.

Una jornada plena de música, emoció i aprenentatges que segur que recordaran durant molt de temps perquè som UNA CLIKA!

ART I POESIA

L’alumnat de 3r ha preparat un espectacle preciós, ple de música, art, contes, pel·lícules i molta poesia per celebrar Sant Jordi. Enguany, com a novetat, hem pogut anar al Centre Cívic de Can Rull i els nenes i nenes des de I5 fins a 6è han pogut gaudir de diferents propostes molt creatives i molt ben interpretades per l’alumnat de 3r, que s’ha estrenat dalt de l’escenari amb molt bona nota.

A la tarda, han repetit l’actuació per als infants d’I3 i I4 que també han estat molt contents de veure aquest espectacle tan original.

Moltes felicitats a tots i totes!!!

Clicant a la imatge, trobareu els vídeos de les diferents propostes:

JORNADES ESPORTIVES 2025

Un any més, l’últim dia del segon trimestre hem celebrat les Jornades Esportives Montse Pascual. Al llarg del dia, els diferents cicles de Primària han participat en propostes ben diverses: slackline, jocs cooperatius, taller de zumba, bitlles catalanes, hoquei, salts amb minitramp, orientació i el tradicional torneig de volei.

Ha estat un dia molt emocionant en què a més de fer activitat física hem posat en pràctica valors com l’esforç, la generositat, la pertinença, el respecte entre d’altres. Hem gaudit molt i hem fet pinya a través del joc i l’esport.

Us deixem un recull de fotografies de la Jornada:

TELENOTÍCIES 4t

L’alumnat de 4t dins el seu projecte de teatre ha preparat un telenotícies ben especial. Aquest programa compta amb notícies de l’escola, locals de la nostra ciutat i fins i tot, internacionals, així com relacionades amb la ciència i els esports.

Ha estat un projecte globalitzat on l’alumnat ha treballat en grups cooperatius aquesta situació d’aprenentatge des de diferents àrees (medi, llengua, arts & crafts, dansa, estratègia digital, etc. ).

Enguany, com a novetat, dimecres dia 26 l’alumnat de Primària anirà a un teatre per visualitzar l’estrena. Trobareu les fotografies de l’estrena, clicant AQUÍ

A més, durant el mes d’abril s’enregistrarà el telenotícies amb format radiofònic. Us passarem l’enllaç properament.

Esperem que gaudiu d’aquest treball tan engrescador! Moltes felicitats a tots i totes!

ELS PASTORETS

Després d’un gran treball audiovisual i professional, tenim en primícia l’estrena de l’obra “Els Pastorets”, interpretada per l’alumnat de 6è el passat 19 de desembre.

Volem fer esment i un gran agraïment al Rubén, un pare de l’escola que ens ha filmat, editat i realitzat aquest vídeo tan magnífic i emotiu que serà un bonic record per a tots i totes.

Clicant la imatge trobareu el vídeo sencer i sense interrupcions ni anuncis de “Els Pastorets”:

PARTICIPACIÓ GALA SOLIDÀRIA “SUMEM SOMRIURES”

El passat diumenge dia 24 de novembre, una representació de l’alumnat de 6è va participar a la gala solidària “Sumem somriures” per promoure una educació més inclusiva i accessible a tots els nens i nenes.

Us deixem un vídeo resum on s’explica el projecte:

COMIAT 6è

Arribem a final de curs i un any més, arriba el moment d’acomiadar al nostre estimat alumnat de 6è, que finalitza la seva etapa a l’escola.

Aquest matí ens hem trobat al vestíbul i hem viscut un acte molt emotiu i divertit, en què hem cantat i ballat cançons que han marcat el seu pas per l’escola i tot l’alumnat des de I3 fins a 5è ha fet entrega dels llibrets que han elaborat.

Us deixem un recull de fotografies i vídeos de l’acte:

 

Us trobarem molt a faltar!!!