L’EXPRESSIÓ ORAL AL CICLE DE PETITS

Al cicle de petits continuem treballant l’expressió oral en un dels espais de Tastets d’aprenentatge.
És molt important treballar l’expressió oral a Educació Infantil:
– Per a poder fer un bon aprenentatge de la lectoescriptura cal que hi hagi una bona interiorització de l’expressió oral (consciència fonològica, estructuració de frases…).
– A partir de l’expressió oral podem ajudar a desenvolupar les habilitats cognitives. (pensament causal, pensament articulat…).

L’expressió oral és molt important a l’Educació Infantil.
Els nens/es estan aprenent a expressar-se, van precisant la pronunciació, ampliant el vocabulari, millorant la sintaxi…, Aquest creixement lingüístic s’aconsegueix escoltant i parlant.

Els nens/es han d’aprendre a escoltar i a parlar tant a casa com a l’escola.
L’expressió oral es treballa també a partir de la lectura de textos escrits.
Als nens/es els agrada escoltar les lectures fetes pels adults. Per als petits/es és fascinant que un adult llegeixi en veu alta, vivint i comunicant un text.