I tu… estàs pantallat?

Aquest dimarts, l’alumnat de 6è ha gaudit d’un teatre educatiu per analitzar i debatre sobre l’ús que en fem de les pantalles avui dia.

El teatre educatiu és una proposta que barreja el teatre i el taller. En aquest cas, es tractava de quatre escenes teatrals curtes on es presentaven diferents situacions quotidianes relacionades amb l’ús dels mòbils, els videojocs, la televisió i els xats. Posteriorment, hem aprofundit en els continguts plantejats a les escenes per a analitzar les problemàtiques plantejades i la manera de gestionar un ús més saludable de les pantalles. Així doncs, l’alumnat ha reflexionat sobre l’ús que fan de les pantalles i la importància de moderar, en el seu cas, les hores que estan amb els mòbils i els videojocs.

L’avantatge d’aquest tipus de teatre és que permet plantejar situacions properes als infants i aprofundir en certs aspectes, de manera que la reflexió es construeix partint d’aspectes vivencials, en lloc de fer-ho a partir de reflexions abstractes. A més, el format dramàtic afavoreix l’atenció en la mesura en què innova en les dinàmiques didàctiques.

Per acabar, us deixem algunes fotografies i us enllacem una guia per a famílies que parla sobre “Educar en l’ús saludable de les pantalles” que ens comparteix la Diputació de Barcelona.