ELS AMBIENTS DEL CICLE DE PETITS/ES

Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys/es. Aquesta metodologia li permet explorar amb llibertat segons els seus interessos i motivacions, prendre decisions i cercar les pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant. L’adult es presenta com un guia i observador que l’acompanya durant el procés.

Al cicle de Petits/es realitzem aquesta activitat dues tardes a la setmana, afavorint la interacció, col·laboració i cooperació entre els/les alumnes d’I3, I4 i I5.

Durant aquest curs estan en funcionament tres ambients:

· l’ambient de la Llum: permet apropar el/la nen/a al concepte de llum i d’ombra a través de l’experimentació i descoberta pròpia amb materials translúcids, fluorescents, el retroprojector i
la taula de llum.

· l’ambient de Fer i desfer: ofereix la possibilitat de desenvolupar el seu pensament lògic-matemàtic (mides, formes, colors, relacions, …) a partir de material divers (estructurat i desestructurat).

· l’ambient Artístic: fomenta la imaginació i la creativitat a partir de la manipulació i experimentació lliure amb diferents materials i tècniques plàstiques.