La música que escoltem: CANCIONES DE AMOR A TI de RIGOBERTA BANDINI

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó Canciones de amor a ti de Rigoberta Bandini.

Rigoberta Bandini és el nom artístic de Paula Ribó González, cantant, actriu, dramaturga i escriptora catalana. La Paula va néixer a Barcelona el 30 d’abril de 1990 i des dels nou anys va començar a compondre cançons i també a aprendre a tocar la guitarra, creant les seves pròpies melodies. Com a actriu de doblatge, el 1999 va posar veu a la princesa Dot a A Bug’s Life i, el 2013, a Anna d’Arendelle a Frozen, en català. També va posar la veu de Caillou en castellà.

El 2011 va crear el grup The Mamzelles, juntament amb Paula Malia i Bàrbara Mestanza i el 2013 es van donar a conèixer amb la campanya de publicitat «Envàs on vas» de la Generalitat de Catalunya.

Ha dirigit obres a la Sala Barts o l’Espai Brossa i ha publicat una novel·la propera a l’autoficció titulada Vértigo.

El 2020 va publicar les seves primeres cançons sota el nom artístic de Rigoberta Bandini. El 2021, a la gala dels XIII Premis Gaudí va reinterpretar en directe «Qualsevol nit pot sortir el sol» de Jaume Sisa i aquell mateix any va ser l’autora d’«Aviam què passa», la cançó de la campanya d’estiu d’Estrella Damm.

El gener de 2022 va ser una de les favorites del festival Benidorm Fest convocat per elegir el representant de RTVE en el festival d’Eurovisió de 2022 amb la cançó feminista “Ay mamá”, però finalment va quedar segona, darrere de Chanel Terrero.

Canciones de amor a ti, dedicada al seu fill Nico, és el single inicial de l’àlbum La emperatriz que va publicar el 2022. En aquesta cançó, Rigoberta Bandini diu que no sap fer ni un ou fregit i, en realitat, ningú sap fer una truita sense trencar diversos ous. Tanmateix, tot i ser maldestres en alguns aspectes, podem viure grans aventures, ja que el nostre cor està fet per deixar-se atrapar totalment i anar més enllà del previst.

La persona que ha triat aquesta cançó ho ha fet pel següent motiu:

Perquè és una cançó d’amor marxosa d’una mare al seu fill.

 

Esperem que us agradi tant com a nosaltres!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut