Del dia 1 al 10 de maig vam realitzar a l’escola el projecte conjunt, on la protagonista era l’aigua. Els i les alumnes de 5è vam decidir esbrinar i investigar més coses sobre la sequera i, per grups, ens vam dividir diferents activitats i projectes després de consultar i buscar en diversos recursos proporcionats pel Departament i l’Agència Catalana de l’Aigua.
Dos grups vam crear jocs als quals podeu accedir mitjançant un Qr que trobareu en cartells a la porta de l’escola, dissenyats també pels i les alumnes de 5è.
Un altre grup hem esbrinat què era la petjada hídrica i hem fet un cartell, també per interactuar amb ell, i perquè tothom pugui veure i comprendre quin és el seu impacte a la sequera.
Un altre, va preparar i realitzar una xerrada de conscienciació als companys/es d’altres cursos per intentar minimitzar els efectes de la sequera al nostre entorn.
Un grup es va encarregar de proporcionar consells per estalviar aigua, tant a casa com a l’escola i els hem penjat per l’escola per no oblidar la seva importància i que tothom els pugui seguir.
Finalment, un altre grup s’ha encarregat d’esbrinar com ha anat l’evolució de la sequera en els darrers anys i a més, ha investigat quina quantitat d’aigua es necessita en algunes activitats econòmiques com per exemple una fàbrica tèxtil, que pot arribar a gastar fins a 2.700 litres per samarreta.
Podreu trobar fotos de tot el procés a la carpeta de Drive.

