Salut

Medicaments

En principi a l’escola no es poden donar medicaments. En cas de necessitat d’un alumne/a de prendre un medicament dins l’horari lectiu, és imprescindible aportar un document del metge amb el nom del medicament i la dosi corresponent.

Administració de paracetamol

Davant d’un infant amb febre de 38 ºC o més l’escola ha de contactar amb el pare, mare o tutor i demanar-li que el reculli tan aviat com pugui.  Mentrestant, si la febre és igual o superior a 38 ºC es recomana administrar un antitèrmic/analgèsic. El fàrmac de referència i més utilitzat arreu és el paracetamol, per la seva bona tolerància i la relativa absència d’efectes secundaris.

Encara que no es tracti d’una urgència, un infant amb febre no ha de quedar-se a l’escola fins que finalitzi la jornada escolar.

Atenció dels infants amb al·lèrgies alimentàries i/o al làtex en l’àmbit escolar

La família de l’alumne/a amb al·lèrgia alimentària i/o al làtex ha d’informar-ne els responsables del centre educatiu a l’inici de l’escolarització o quan en tingui coneixement.

La família ha d’aportar al centre la documentació següent:

• Informe mèdic signat per l’equip sanitari responsable, on han de constar totes les dades de la malaltia de l’infant, les actuacions que cal fer i els telèfons dels referents sanitaris.
  • Imprès signat amb la recollida d’informació on es detalla el tipus d’al·lèrgia de l’alumne, les vies d’entrada i el tipus de reacció (document).
  • Imprès de sol·licitud signat i autorització d’administració de la medicació prescrita i l’atenció específica prescrita i pautada pel metge o metgessa (document).

Paràsits

Informació del Departament de Salut sobre els polls (document).