SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

Els agents verds us fem aquestes preguntes:

PREGUNTA 1: Quina és la diferència entre reciclar i reduir els residus?

PREGUNTA 2: Mirant el pòster, podeu treure alguna idea per reduir residus?

PREGUNTA 3: Quins residus generem a casa?

PREGUNTA 4: Què feu a casa per reduir els residus?

PREGUNTA 5: Teniu alguna proposta per reduir també a l’escola?

PREGUNTA 6 (només per als GRANS): Quina proposta li faries al teu govern per reduir els residus?

ENGLISH QUESTION: What does “Change your ways, reduce your waste” mean?

Si necessiteu més informació, podeu veure aquests vídeos:

Vídeo Reducció

Vídeo Reciclatge

Vídeo Reutilització

17 comentaris

  1. Classe de 2n B

    Hola som la classe de 2nB!!

    PREGUNTA 1 (Alex, Erick, Brittany, Rayane):
    Quina és la diferència entre reciclar i reduir els residus?

    Reduir és per exemple fer servir bosses de tela i no comprar de plàstic i reciclar és separar els residus per poder donar-lis una segona vida.

    PREGUNTA 2 (Mikel, Paula, Imad, Jeily)
    Mirant el pòster, podeu treure alguna idea per reduir residus?

    La bossa per anar a comprar ha de ser de tela o de cartró, fer servir un got reutilitzable o un got de vidre i comprar ampolles de vidre.També, comprar coses que no vinguin en plàstic

    PREGUNTA 3 (Laia, Aroa, Mirko)
    Quins residus generem a casa?

    Pells de fruita, paper de plata, plàstic, llaunes, caixes de cartró, ampolles de plàstic, pots de iogurt i ampolles de vidre.

    PREGUNTA 4 (M’Barek, Jiaxi, Yuritzy)
    Què feu a casa per reduir els residus?

    Faig servir bosses de tela per anar a comprar o faig servir el carro de la compra. Reciclem el plàstic, les ampolles i les llaunes. Reutilitzo les ampolles de plàstic.

    PREGUNTA 5 (Vlada, Naima, Izan i Daniela)
    Teniu alguna proposta per reduir també a l’escola?

    (Aarón, Miguel, Imrane)
    Que les professores que beuen alguna beguda en got de plàstic, poden fer servir només un i aprofitar-lo tots els dies.
    No portar paper d’alumini i fer servir la carmanyola.
    No portar ampolla de plàstic, fer servir una cantimplora.
    No fer servir un paper per una cosa petita i no agafar un altre, aprofitar-ho.
    No malgastar el menjar.

  2. NENES I NENS DE PRIMER

    CLASSE DE 1R

    MANUEL: SI RECICLEM PODEM FER UNA COSA NOVA I SI REDUÏM NO.

    LIA: SI TIREM LES COSES A TERRA ES CONTAMINA EL MÓN.

    AINHOA: SI EN EL BOSC HI HA OSSOS I TIREM COSES AL TERRA ELS ÓSSOS S’HO MENGEN I ES MOREN.

    FÁTIMA: SI TIREM ESCOMBRARIES AL BOSC ESTARÀ BRUT I ELS ANIMALS ES MORIRIEN.

    ÁNGEL: QUAN NOSALTRES TIREM TOVALLOLETES HUMIDES AL WC LES TORTUGUES I ELS ANIMALS MARINS ES POSEN MALALTS. SI NO PAREM EL MÓN SERÀ D’ESCOMBRARIES.

    WASSILA: SI NO CUIDEM EL MÓN ES CONVERTIRÀ EN UNA MUNTANYA D’ESCOMBRARIES.

    MARIA: NETEGEM AMB ESCOMBRES I DESPRÉS EL MÓN ESTARÀ MOLT CONTENT.

    MARIEM: SI LLENCES LES ESCOMBRARIES AL TERRA DESPRÉS VAN AL MAR.

    HÉCTOR: SI TIREM COSES AL TERRA I NO PODEM NETEJAR ELS ESCOMBRIAIRES NO PODEN FER RES. HEM DE DIR A LA GENT QUE NO LLENCI ESCOMBRARIES AL CARRER I FACI CAS.

    ANABELLA: SI AL BOSC HI HA UN VIDRE I LI DÓNA EL SOL POT FER UN INCENDI.

    HUGO: SI TIREM COSES AL MAR ELS PEIXOS PENSEN QUE ÉS MENJAR, S’HO MENGEN I ES MOREN.

    AINARA: NO PODEM TIRAR COSES PEL WC.

    MARWA: NO PODEN TIRAR TOTES LES COSES AL WC, LES HEM DE TIRAR A LA PAPERERA.

    LUCÍA: NO PODEM TIRAR LES BOSSES DE PLÀSTIC AL WC.

    SERGI: NO HEM DE TIRAR LES ESCOMBRARIES AL TERRA.

  3. Taula 3 (Dario, Martín, Ian, Ariadna, Cristhian)

    Pregunta 3
    Quins residus generem a casa?
    Generem tetrabriks de llet i de sucs, ampolles de plàstic d’aigua i de sucs, ampolles de vidres de sucs i d’aigua, paper de plàstic, paper del forn.

  4. Taula 4 (Màxim, Àlex, Mohammed, Jairo)

    Pregunta 4
    Què feu a casa per reduir els residus?
    No utilitzem bosses de plàstic i fem servir de tela.
    Tenim cantimplores per posar l’aigua.

  5. Taula 5 (Jiaxin, Laia, Sheila, Anthony)

    Pregunta 1
    Quina és la diferència entre reduir i reciclar els residus?
    Reduir és utilitzar altres material que no contaminin la natura i el medi i fer servir poc plàstic, paper, tetrabricks i vidre.
    Reciclar vol dir, llençar als contenidors adequats els residus que ja hem generat.

  6. Nens i nenes de 4t A

    CLASSE DE 4T A.

    Pregunta 1: (Dennis, Laura, Thiago, Laia B.)

    Quina és la diferència entre reciclar i reduir els residus?
    La diferència és que reciclar és donar-li un nou ús a altres coses i reduir els residus és intentar que n’hi hagi menys envasos, plàstics, etc.

    Pregunta 2: (Júlia, Khalid, Lucia, Matius)

    Mirant el pòster, podeu treure alguna idea per reduir residus?
    Podem no comprar bosses de plàstic i anar a comprar amb una bossa de tela. Utilitzar ampolles de vidre i no de plàstic. Fer servir gots reutilitzables.

    Pregunta 3: (Daniela, Olkhir, Valentin, Hade)

    Quins residus generem a casa?
    – Bosses de plàstic.
    – Ampolles de plàstic.
    – Cartró.
    – Tetrabricks de suc, llet…
    – Gots de plàstic
    – Plats de plàstic
    – Piles
    – Metall

    Pregunta 4: (Laia, Nayara, Ainhoa T, Victor)

    Què feu a casa per reduir els residus?
    No comprar tovalloletes humides, no comprar bosses de plàstic i anar amb la bossa de tela, reciclar taps i els plàstics. Posar el menjar en carmanyoles. No comprar paper de plata.

    Pregunta 5: (Ruben, Sonia, Joshua, Erick)

    Teniu alguna proposta per reduir també a l’escola?
    1. No portar paper de plata i portar carmanyoles.
    2. Reciclar i ser escola verda.
    3. No llençar bosses de plàstic al pati.
    4. Intentar portar cantimplores.
    5. Utilitzar les coses més d’una vegada.
    6. Si celebrem aniversaris portar bosses de tela.

    Pregunta 6: (Natalia, Eva, Ainhoa, Pedro)

    Quina proposta li faries al teu govern per reduir els residus?
    1. Que prohibeixin les bosses de plàstic i que les de cartró costessin 1 euro i així tothom portaria bosses de tela.
    2. Que prohibeixin a les botigues les canyetes de plàstic i posin de cartró.
    3. Que als wàters posin un sistema de prohibir tovalloletes i així els peixos no moririen.
    4. Que a les bosses d’escombraries posin un bossa especial amb goma o paper i així es podria reutilitzar més de dos vegades.

  7. classe de 6è

    Els nens i nenes de sisè hem parlat molt sobre les preguntes d’aquest any i hem trobat aquestes respostes:

    PREGUNTA 1: Quina és la diferència entre reciclar i reduir els residus?
    Reciclar és llençar els materials que utilitzem als contenidors correctes i separar els plàstics, els vidres… per després recuperar-los d’alguna manera fent servir, per exemple, paper reciclat.
    En canvi reduir és fer servir només aquells material que necessites i la quantitat que necessites per produir menys escombraries i residus.

    PREGUNTA 2: Mirant el pòster, podeu treure alguna idea per reduir residus?
    A l’hora de comprar portar la nostra propia bossa de roba, comprar amb envasos de vidre i no de plàstic i per exemple comprar quantitats grans de productes per estalviar envasos de plàstic.

    PREGUNTA 3: Quins residus generem a casa?
    Residus orgànics com per exemple: pells de fruites i restes de menjar, plàstics dels envasos, vidre, llaunes i tetrabrics…

    PREGUNTA 4: Què feu a casa per reduir els residus?
    En lloc de llençar roba a les escombraries la donem a coneguts. Per anar a comprar portem la nostra bossa per reduir la contaminació de les bosses de plàstic del super. A casa també omplim ampolles diverses vegades abans de llençar-les. També donem joguines i roba vella a les ONGs.
    PREGUNTA 5: Teniu alguna proposta per reduir també a l’escola?
    A l’escola ja estalviem paper, però podríem estalviar encara més fent servir bolis que s’esborrin com el llapis per no haver de repetir feines quan ens equivoquem. Però el millor de tot seria poder tenir cadascun de nosaltres un portàtil o una tablet per no fer servir cap paper a l’aula!

    PREGUNTA 6 (només per als GRANS): Quina proposta li faries al teu govern per reduir els residus?
    Que el govern poses un impost , com el del tabac, a les ampolles de plàstic perquè la gent que les reutilitzés o no fes servir vidre les pagués més cares.
    Per llei tothom hauria de portar recipients de vidre per comprar a l’engròs.
    Per llei que tothom portés bossa de roba a la compra.
    Fomentar encara més les biblioteques per no comprar llibres.
    Que les marques de moda utilitzessin teixits reciclats amb el plàstic del residus a les seves col•leccions.
    Invertir en investigació per descobrir nous materials substituts del plàstic i envasos que fossin no contaminants.

  8. cinquè

    Bon dia, a continuació us deixem les respostes dels alumnes de cinquè, hem treballat en equips cooperatius amb els dos grups classe, i després hem fet una posada en comú.

    1. Quina és la diferència entre reciclar i reduir els residus?
    -La diferència entre reduir i reciclar és que reciclar implica tornar a fer ús d’un material que hem transformat i reduir és utilitzar menys residus.
    -Reciclar és quan tu transformes un material. Reduir és no utilitzar tant un material.
    -Si reciclem li donem una nova vida al material i si reduïm utilitzem menys un material.
    -Reciclar és transformar una cosa per tornar-la a utilitzar i reduir és fer menys ús d’alguns materials com el plàstic.

    2. Mirant el pòster, podeu treure alguna idea per reduir residus?
    -Que hem de reciclar, reutilitzar i reduir l’ús d’alguns materials.
    -No s’ha d’utilitzar tant de plàstic i s’ha de llençar cada cosa al seu contenidor.
    -Que no hem de llençar brossa a terra i hem de reduir l’ús del plàstic, vidre, cartró i paper.
    -Sí, en la segona imatge pots aprendre a reutilitzar i no malgastar tant.

    3. Quins residus generem a casa?
    -Plàstic, paper, vidre, piles i matèria orgànica.
    -Ampolles de plàstic, paper d’alumini i tetrabrics de llet.
    -Plàstics, cartró i vidre.

    4. Què feu a casa per reduir els residus?
    -Reciclar i comprar coses que no siguin d’un sol ús.
    -Classificar la brossa a cada contenidor i no comprar coses que continguin plàstic.
    -Reduir el plàstic, organitzar la brossa i reutilitzar materials.
    -Classificar els materials.

    5. Teniu alguna proposta per reduir també a l’escola?
    -No portar paper d’alumini.
    -Sí, prohibir el plàstic i el paper d’alumini.
    -Reduir el plàstic, organitzar la brossa i reutilitzar els materials.
    -Que els llibres socialitzats no vinguin embolicats en plàstic.

    6. Quina proposta li faries al teu govern per reduir els residus?
    -Que no fabriquin tantes bosses de plàstic i multar a les persones que llencin les bosses al mar.
    -Buscar una alternativa al plàstic.
    -Reutilitzar els materials i no fer servir el plàstic.
    -No poder fumar a la platja per evitar que les cigarretes acabin al mar.

  9. 4t B Taula 3:: Sara, Younes, Lucía, Manel

    Quins residus generem a casa?
    a casa generem residus pel menjar i per netejar-nos.
    Plàstic, cartró, toallitas, les que llencem al vater, tetrabricks, paper, piles, els ninots trencats amb piles,
    rodes, llaunes, cristal, embolcalls, bolquers, cigarros

  10. 4t B Taula 2: Oliver, Paula, Valentina, Laia

    Pregunta 2: Canbia el plàstic pel vidre, per exemple: tinc una ampolla de plàstic i és millor comprar una de vidre perquè contamina menys i perquè és més reultilitzable.

  11. 4t B Taula 6 : Ilenia, Marco, Alex, Víctor, Irene

    Pregunta 6: Obligar les empreses a subsituir el plàstic per un material biodegradable.
    Que posin les coses en bosses de tela i no posar-les en bosses de plàstic.
    Reutilitzar les bosses de plàstic i no comprar tants plàstics.

  12. Nens i nenes de 2n A

    Hola som la classe de 2n A. Les nostres respostes a la Setmana Europea de Prevenció de Residus son:

    Pregunta 1: [Martina, Abdullah, Rut i Luana]
    Si tinc una ampolla de vidre i se me gasta l’aigua la llançaré al verd i si es de plàstic l groc. Això és reciclar per donar una altra vida al material ja utilitzat.
    Reduir: No posar tant de plàstic.

    Pregunta 2: [ Dangela, Gerard, Braddy i Jonny]
    Utilitzar una borsa de cartró o tel en conter d’una de plàstic.
    Fer servir ampolles de vidre o cantimplores.

    Pregunta 3: [Manha, Biel i Sahar]
    Brik de llet.
    Restos de menjar,
    Llaunes,
    Ampolles de vidre i de plàstic.
    Envasos d’ous i iogurt
    i paper.

    Pregunta 4:[ Laia, Alberto, Aarón y Ashley]
    Dibuixar per els dos costats del paper, quan un joguina es trenca la podem arreglar, quan una goma de cabell es trenca fem un nus, separar els residus,

    Pregunta 5 Miquel, Otari, Kautar i Olalla]
    Donar la roba o joguines vells.
    Dur carmanyoles en conter de paper d’alumini.
    Portar cantimplora en conter de ampolla e plàstic.

  13. TAULA 1 (Clara, Víctor, Ainara, Eric)

    TAULA 1 (Clara, Víctor, Ainara, Eric)
    Pregunta 3.- Quins residus generem a casa?
    A casa generem residus com plàstic d’ampolles d’aigua, tetrabrick de llet, cartró de caixes, pots de vidre de mmelmelada, paper de diari, tela de pantalons vells i jerseis.

  14. TAULA 2 (Sara, Tomás, Martí, Eliezer, Candela)

    PREGUNTA 5.- Teniu alguna proposta per reciclar a l’escola?
    A l’escola podem reciclar el plàstic, de bosses, el paper, el cartró, el tetrabrick. Fem manualitats amb aquests elements.

  15. TAULA 6 (Nicole, Hareem, Azaan, Adrián))

    Pregunta 1.- Quina diferència hi ha entre reduir i reciclar?
    Per reduir el consum d’ampolles de plàstic, podem fer servir cantimplores. En lloc d’utilitzar bosses de plàstic, farem servir bosses de tela.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>