SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS

Benvolguts i benvolgudes,

Els agents verds us informem que, com cada any, celebrem la SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS!!!

A continuació, us presentem el nou pòster. Fixeu-vos-hi bé…

Per començar, us demanem que respongueu a les següents preguntes en el XAT, així veurem si sou un bons investigadors/es:

PREGUNTA 1: Els personatges de la imatge van junts a la mateixa bicicleta. Què penseu que significa?

PREGUNTA 2: Fixeu-vos en el primer personatge començant per l’esquerra. Què creieu que fa per reduir els residus?

PREGUNTA 3: El segon personatge porta una caixa d’eines. Com pot ajudar a reduir residus?

PREGUNTA 4: El personatge del mig porta una bandera. Què penseu que vol dir el dibuix de la bandera?

PREGUNTA 5: Els altres tres personatges com ajuden?

Voleu alguna pista? 😉  Doncs mireu els següents vídeos clicant a la paraula:

Pista 1

Pista 2

Pista 3

3 comentaris

  1. Classe dels vampirs

    CLASSE DELS VAMPIRS – 1r

    Pregunta 1: És una família que va junta i porten residus i coses de menjar i també una bandera amb un dibuix de no tirar residus al món. Són una família, van junts i s’ajuden.

    Pregunta 2: No comprar coses amb plàstic.

    Pregunta 3: Pot arreglar les coses que estan trencades.

    Pregunta 4: Que no hem de tirar els residus al món ni tirar tantes escombraries.

    Pregunta 5: Poden ajudar arreglant també coses, buscant coses de plàstic i ajudant-se entre ells. També es poden ajudar no portant coses de plàstic i recollint les joguines. També poden ajudar explicant als altres que podem portar el menjar en una carmanyola i les joguines en una capsa.

  2. Classe de 3r

    Hola!
    Som la classe de 3r. A continuació us deixem les nostres respostes:
    PREGUNTA 1: Els personatges de la imatge van junts a la mateixa bicicleta. Què penseu que significa?
    Els personatges van en bicicleta per no contaminar. Si anessin en cotxe gastarien combustible que està fet de petroli i això contamina molt.
    Van en una mateixa bicicleta per no gastar materials per fer 5 bicicletes. També van junts perquè les persones unides podem fer que la Terra sigui millor.

    PREGUNTA 2: Fixeu-vos en el primer personatge començant per l’esquerra. Què creieu que fa per reduir els residus?
    Utilitza una bossa de cordes i no de plàstic.
    Té la llet en una ampolla de vidre.
    Té una cantimplora per l’aigua que la pot rentar i reutilitzar.

    PREGUNTA 3: El segon personatge porta una caixa d’eines. Com pot ajudar a reduir residus?
    Amb la caixa d’eines podem reutilitzar els materials. Les coses velles les pot convertir en alguna cosa millor. No comprarem coses noves i reutilitzarem les que ja tenim.

    PREGUNTA 4: El personatge del mig porta una bandera. Què penseu que vol dir el dibuix de la bandera?
    Creiem que significa que no hi hagi més brossa i que l’hem de recollir. També podria ser que no llancem més coses a la paperera o a terra.

    PREGUNTA 5: Els altres tres personatges com ajuden?
    La noia no porta bossa de plàstic.
    El noi i el nen petit no utilitzen carro sinó que van amb la bicicleta.

  3. Pirates 2n

    Pregunta 1: Mateo: que estan recollint les coses que hi ha al terra.
    Mario: que s’estan ajudant per prevenir els residus.
    Àngela: que són amics i recullen residus perquè això fa mal a la terra.

    Pregunta 2: Mario: porta una bossa de tela i no de plàstic.
    Adam: porta una ampolla de llet de vidre i una ampolla on posa aigua cada dia.

    Pregunta 3: Alex: amb la caixa va a reparar les coses per no crear residus.

    Pregunta 4: Jiaao: el dibuix de la bandera vol dir no brossa.
    Gala: vol dir que no tirin coses al terra.

    Pregunta 5: Paula: pot arreglar la roba i no comprar més.
    Júlia: no comprar tantes coses amb plàstic.
    Àngela: fa servir la bici per no fer mal a la terra i que nosaltres puguem respirar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>