Benvolguts i benvolgudes,
Els agents verds us informem que, com cada any, celebrem la SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS!!!
A continuació, us presentem el nou pòster. Fixeu-vos-hi bé…
Per començar, us demanem que respongueu a les següents preguntes en el XAT, així veurem si sou un bons investigadors/es:
PREGUNTA 1: Els personatges de la imatge van junts a la mateixa bicicleta. Què penseu que significa?
PREGUNTA 2: Fixeu-vos en el primer personatge començant per l’esquerra. Què creieu que fa per reduir els residus?
PREGUNTA 3: El segon personatge porta una caixa d’eines. Com pot ajudar a reduir residus?
PREGUNTA 4: El personatge del mig porta una bandera. Què penseu que vol dir el dibuix de la bandera?
PREGUNTA 5: Els altres tres personatges com ajuden?
Voleu alguna pista? 😉 Doncs mireu els següents vídeos clicant a la paraula:
CLASSE DELS VAMPIRS – 1r
Pregunta 1: És una família que va junta i porten residus i coses de menjar i també una bandera amb un dibuix de no tirar residus al món. Són una família, van junts i s’ajuden.
Pregunta 2: No comprar coses amb plàstic.
Pregunta 3: Pot arreglar les coses que estan trencades.
Pregunta 4: Que no hem de tirar els residus al món ni tirar tantes escombraries.
Pregunta 5: Poden ajudar arreglant també coses, buscant coses de plàstic i ajudant-se entre ells. També es poden ajudar no portant coses de plàstic i recollint les joguines. També poden ajudar explicant als altres que podem portar el menjar en una carmanyola i les joguines en una capsa.
Hola!
Som la classe de 3r. A continuació us deixem les nostres respostes:
PREGUNTA 1: Els personatges de la imatge van junts a la mateixa bicicleta. Què penseu que significa?
Els personatges van en bicicleta per no contaminar. Si anessin en cotxe gastarien combustible que està fet de petroli i això contamina molt.
Van en una mateixa bicicleta per no gastar materials per fer 5 bicicletes. També van junts perquè les persones unides podem fer que la Terra sigui millor.
PREGUNTA 2: Fixeu-vos en el primer personatge començant per l’esquerra. Què creieu que fa per reduir els residus?
Utilitza una bossa de cordes i no de plàstic.
Té la llet en una ampolla de vidre.
Té una cantimplora per l’aigua que la pot rentar i reutilitzar.
PREGUNTA 3: El segon personatge porta una caixa d’eines. Com pot ajudar a reduir residus?
Amb la caixa d’eines podem reutilitzar els materials. Les coses velles les pot convertir en alguna cosa millor. No comprarem coses noves i reutilitzarem les que ja tenim.
PREGUNTA 4: El personatge del mig porta una bandera. Què penseu que vol dir el dibuix de la bandera?
Creiem que significa que no hi hagi més brossa i que l’hem de recollir. També podria ser que no llancem més coses a la paperera o a terra.
PREGUNTA 5: Els altres tres personatges com ajuden?
La noia no porta bossa de plàstic.
El noi i el nen petit no utilitzen carro sinó que van amb la bicicleta.
Pregunta 1: Mateo: que estan recollint les coses que hi ha al terra.
Mario: que s’estan ajudant per prevenir els residus.
Àngela: que són amics i recullen residus perquè això fa mal a la terra.
Pregunta 2: Mario: porta una bossa de tela i no de plàstic.
Adam: porta una ampolla de llet de vidre i una ampolla on posa aigua cada dia.
Pregunta 3: Alex: amb la caixa va a reparar les coses per no crear residus.
Pregunta 4: Jiaao: el dibuix de la bandera vol dir no brossa.
Gala: vol dir que no tirin coses al terra.
Pregunta 5: Paula: pot arreglar la roba i no comprar més.
Júlia: no comprar tantes coses amb plàstic.
Àngela: fa servir la bici per no fer mal a la terra i que nosaltres puguem respirar.