REDUEIX RESIDUS!

Ja estem escalfant motors per la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR 2018)

Us deixem un vídeo per pensar i unes preguntes

PREGUNTA 1: QUÈ ÉS UN RESIDU?
PREGUNTA 2: QUINS RESIDUS GENEREM CADA DIA?
PREGUNTA 3: COM PODEM GENERAR MENYS RESIDUS?
PREGUNTA 4: GENERAR MENYS RESIDUS ENS AJUDA A CUIDAR EL PLANETA? PER QUÈ?
PREGUNTA 5: (només pels grans): Per què es diu EWWR? Què volen dir les sigles?

 

 

 

 

31 comentaris

  1. Isabel

    Molt interessant que l’Escola participi i molt important crear consciència en les nenes i els nens de la importància de tot això i que es complementi amb la feina que moltes famíies fem des de casa.

    Moltes gràcies!

    :))

  2. classe de 3r A

    Pregunta 2:
    Tetrabricks (Dennis), alguns plàstics (Daniela), algun cartró (Víctor), alguns papers (Olkhir), algun menjar (Ainhoa M), algun paper de plata (Nayara), Bosses de paper (Laura), Bosses de plàstic (Eva), alguns envasos (Natalia), papers d’embolicar l’entrepà (Júlia)

  3. Classe de 2n

    Bon dia a tothom!

    Som la classe de 2n de primària i volem compartir amb vosaltres alguns comentaris.

    [Martín] No hem de gastar tantes escombreries perquè les coses que ja estan a dins del contenidor les podem reutilitzar.

    [Anthony] Si gastem totes les coses ens quedarem sense diners i haurem de treballar més perquè sinó no tindrem diners per comprar coses que necessitem.

    [Víctor] No hem de gastar moltes bosses.

    [Candela] No hem de comprar tantes coses que tinguin plàstic.

    [Laia] Hem d’intentar comprar coses amb bosses de tela.

    [Jairo] A les botigues no haurien de posar moltes bosses de plàstic.

    [Darío] Hem de cuidar el medi ambient.

    [Cristhian] No tirar tantes bosses de plàstic si pots reutilitzar.

    [Eliezer] No hem de malgastar els diners.

    [Sara] No hem de comprar tantes bosses de plàstic.

    [Natalia] No hem de gastar tantes bosses de plàstic perquè si no ens quedarem sense bosses de plàstic.

    [Hareem] No hem de gastar tantes bosses de plàstic perquè podem fer una cosa.

    [Eric] No hem de tirar bosses de plàstic al mar.

    [Maxim] Hem de guardar les bosses per un altre cas.

    [Sheila] No hem de tirar cada dia les bosses de plàstic.

    [Martí] Hem de reutilitzar les ampolles de plàstic.

    [Tomás] No hem de tirar les bosses i els cartrons de plàstic perquè si no els peixos es pensen que són menjar i es moren.

    [Nicole] Un dia podem usar una bossa, un altre dia també i així més dies. També amb les ampolles.

    [Ainara] No hem de gastar tantes ampolles de plàstic i beure de les cantimplores.

    [Jiaxin] No hem d’agafar tantes coses de plàstic. Si agafem moltes coses hem de fer servir una bossa de tela.

    Ara intentarem respondre a les preguntes:

    1. Què és un residu?

    [Darío] Un plàstic. És contaminació.

    [Ainara] Una ampolla d’aigua.

    [Laia] Una forquilla de plàstic.

    [Hareem] Una cullera de plàstic.

    [Anthony] Un castell de plàstic.

    [Sara] Un ganivet de plàstic.

    [Martín] Un plat de plàstic.

    [Candela] Una canyeta de plàstic.

    [Jiaxin] Un got de plàstic.

    [Tots] Pensem que un residu és un plàstic.

    2. Quins residus generem cada dia?

    [Tots] Bosses.

    [Martín] Gots.

    [Jairo] Coses de cartró.

    [Sara] Ampolles.

    [Clara] Paper de plata.

    [Candela] Coses de plàstic (forquilla…)

    3. Com podem generar menys residus?

    [Tots] Reciclar i reutilitzar.

    4. Generar menys residus ens ajuda a cuidar el planeta? Per què?

    [Tots] Sí!

    [Jiaxin] Perquè no s’embruta.

    [Anthony] Hem de cuidar el planeta o si no el planeta ja no estarà.

    [Darío] Perquè si està molt brut el planeta ja no podrà aguantar més i haurà un moment que no podrem viure. No quedaria oxigen, només contaminació.

    [Mohammed] Les coses que tira són molt dolentes pel planeta.

  4. Lucía 3r B

    Un residu es per exemple cartro,paper i embasos que no sòn saludables
    pel planeta. La explicasio del video ens aense nyat qúe n’ hia qúe agafar cosas
    qúe no tingin residius.

  5. DIEGO GUTIERREZ 4tA

    A la classe estem treballant i preparant la SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS.
    He buscat al diccionari la paraula RESIDU, i he trobat que un residu és:
    Part que no s’aprofita o sobra d’una cosa.

  6. DAVID OGANISYAN 4t A

    Estem preparant a l’aula la setmana europea de la prevenció de residus.
    Cada dia generem residus com el paper de mocar, cartons de llet,plàstic d’ampolles

  7. AINHOA VERÓN 4T A

    Us voldria explicar com podem generar MENYS RESIDUS:
    Reciclant la roba i reutilizant-la, reciclant el plàstic i fer coses o joguines noves i també reutilitzant el cartró i el vidre.
    Jo penso que podríem fer millor el planeta reciclant TOTS.

  8. ANASTASIA POPA 4T A

    Generar menys residus segur que ens ajuda a CUIDAR EL PLANETA TERRA, perquè si llencem objectes al mar o els acumulem a la terra, contaminem el nostre estimat PLANETA.

  9. SAAD MUHAMMAD 4T A

    Un RESIDU és una part que no s’aprofita o que sobra d’alguna cosa, com per exemple el plàstic de les bosses, les llaunes de les sardines, el paper higiènic, de cuina i de mocar, el cartró de capses i altres coses.

  10. EMMA NUÑEZ 4T A

    La meva opinió sobre la setmana Europea de la prevenció de RESIDUS, és que està molt bé aprendre a reciclar perquè d’aquesta manera cuidarem el nostre entorn.

  11. NEREA FALCES 4T A

    Penso que hauríem de RECICLAR més perquè el nostre PLANETA és molt bonic, l’estimem i l’hem de cuidar. Hem de reduir els residus que fem cada dia, jo reciclo el tub de cartró del paper higiènic i faig manualitats, també als altres materials que trobo per casa faig joguines.

  12. MIGUEL NUÑEZ 4T A

    Hem de cuidar el Planeta perquè així també aprenen a tenir cura del medi ambient, jo participo reciclant materials que poden contaminar com el cartró i el plàstic fent joguines i avions de paper.
    Si no llencem deixalles al mar tots podrem conviure millor, perquè molta fauna del mar s’està morint per aquestes deixalles. La vida dels éssers serà més llarga i feliç.

  13. 1r A

    Els alumnes de la classe de 1r A pensem que els residus són:

    – Si tens una joguina i ja no la fas servir se l’emporta un camió a un altre lloc.
    – Les coses que llencem als contenidors.
    – Per reciclar escombraries.
    – No es poden llençar escombraries al mar.
    – xiclets
    – No s’han de tirar papers al lavabo.
    – Plàstics

    Els residus que generem cada dia són:

    – Bosses de plàstic
    – Ampolles
    – Paper d’alumini
    – Cartró
    – Cigarretes
    – Tovalloletes

    Podem generar menys residus?

    – Per exemple si jo ja no faig servir una joguina, li puc regalar a algú i ell o ella la seguirà aprofitant.
    – Reaprofitar els mòbils.
    – Quan la roba i les sabates ens queden petites li dono a algú que les necessiti.
    – A la classe reciclem el plàstic i el paper… Així tornaran a fer paper i nous plàstics.
    – El menjar que llencem el portem al compostador.

    Generar menys residus ens ajuda a cuidar el planeta?

    Sí. Perquè així la terra estarà més neta i durarà més temps.
    Per no morir-nos envoltats de tanta brutícia.

  14. AYA MANSOURI 4T A

    Reduir els residus ens fa responsables d’alló que consumim, quan vaig a comprar porto el cistell i no genero plàstic.
    Abans de llençar un full a les escombraries, és convenient haver-lo usat per les dues cares.

  15. 5è Antoni Gaudí

    Pau – Yasmina – Enrique – Lucia – Jose
    1. Són deixalles que generem els humans.
    2. Paper, plàstic, restes de menjar
    3. i 4. Reutilitzar, reaprofitar i reciclar. Anar amb compte.
    5. Setmana Europea de la Prevenció de Residus.És en anglès perquè és de tot el món.

    Nacho – Joaquin – Carla – Cristian Roque – Lorena
    1. Són aquelles coses que fem servir i després llencem
    2. insecticides, llegiu, pintures, medicaments.
    3. i 4. Revisar on han d’anar reciclades. Fer us del producte natural i biològic.

    Abel – Christian Baraona – Maria
    1. Material que contamina.
    2. Plàstic, paper, productes de neteja, petroli,.
    3. 4. Fer menys bosses de plàstic. Més cotxes elèctrics/híbrids
    Ajuda a contaminar menys.

    Ainhoa Flores – Aitor – Alba – Iker
    1. Escombraries – sobres dels aliments – coses que ja no s’utilitzen i les enviarem als contenedors.
    2. residus nuclears, tòxics, paper, plàstic, cartró, productes inflamables, material escolar en mal estat, petroli
    3. i 4. reciclar més. Fer més anuncis per explicar el reciclatge, control abocadors. Aconseguirem que el mar estigui més net. No llençar productes als rius.

    Gemma – Faiza – Eric – Marouane
    1. Restes tòxiques, paper, llegiu, pintura, piles.
    2. Paper, plàstics, restes de menjar, orgànic.
    3. i 4. Recicliar més. Per no tenir el planeta tan contaminat. No llençar coses/residus al terra.

    Alexander – Pool – Alina – Ainhoa
    1. Coses dolentes i tòxiques que creen les fàbriques, automòbils, les persones.
    2.Gasolina, mercuri, piles, pintura, tinta. plàstic, bombetes, bosses.
    3. 4. No contaminar tan. Reduir l’escalfament global.

  16. Nens i nenes de 6èA

    Respostes dels nens i nenes de 6èA
    1 Restes o escombraries que hem de reciclar després de fer servir.
    2 Plàstics, paper i cartró, paper d’alumini, vidres, tovalloletes i els olis i detergents.
    3 Fent servir recipients de vidre reutilitzables en lloc de plàstic. Fent servir materials biodegradables. Comprant en grans quantitats sense fer servir bosses individuals…Fent un consum més responsable i sostenible.
    4 Sí perquè així no embrutem el planeta ni produïm més residus que al final van a la nostra cadena d’aliments i s’han de reciclar.
    5 Per les sigles en anglès EUROPEAN WEEK for WASTE REDUCTION. Setmana europea per la reducció de residus.

  17. Sisè B

    Els alumnes de sisè B hem treballat el tema i hem fet una pluja d’idees sobre com previndre residus. Les nostres idees han sigut les següents:

    -Cal reutilitzar els envasos.
    -Les deixalles que llencem a les escombreries afecten a la flora i fauna marina per tant no s’han de llençar.
    -Utilitar els contenidors de reciclatge.
    -Comprar ampolles de vidre en lloc de plàstic i reutilitzar-les.
    -Utilitzar bosses i caixes de cartró
    -Portar els envasos de vidre a les tendes per plenar-los.
    -Utilitzar filtres d’aigua osmotitzada en lloc de comprar envasos de plàstic.
    -Comprar “a granel” i portar la bossa de casa.
    -Anar al supermercat amb la pròpia bossa de tela.
    -Cobrar diners per la bossa de plàstic al supermercat.
    -Reutilitzar oli i no llençar-lo per l’ aixeta.

    El Grup de Bianca, Noa, Marc i Àlvaro pensen que els residus són restes de menjar o coses que les persones no necessiten i llencen a les escombreries.

    El Grup de Hafsa, Pol, Fadoua, Olaia i Miguel opinen que els residus que generem cada dia són menjar, plàstics, cartrò, papers, envasos, roba, piles, bateries…

    El Grup de Adrián, Indira, Aroa, Sheila i Isaac opinen que per poder generar menys residus no hauriem de llençar envasos al terra, utilitzar menys envasos de plàstic, com per exemple ampolles d’aigua o bosses. Podem portar al supermercat bosses de tela i quan estem buscant menjar, comprar a granel i no farà falta envoltoris de plàstic.

    El grup de Víctor, Albert, Marian i Derek opinen que si contaminem el planeta poden morir molts animals i nosaltres podriem contraure malalties degudes a tòxics i verins vertits al mar, zones naturals, etc.

    El grup de Yohana, M Alejandra, Linda i Katerina opinen que no s’han de llençar deixalles al mar ni als boscos per no contaminar.

    El grup de Éric, Liam, Mihaita i Yuhao opina que la vegetació i la fauna ens donen el necessari per viure, com per eixample l’oxígen, els medicaments, els menjars… i a més a més el planeta és més sa i més bonic sense residuus i contaminació i l’estem destruïnt.

  18. CLASSE DE 1R B - CURS 2018-19

    PREGUNTA 1: QUÈ ÉS UN RESIDU?
    SARAY: LES COSES QUE LES USES I DESPRÉS LES TIRES A LA PAPERERA
    MIKEL: EL PLÀSTIC ÉS UN RESIDU PERQUÈ EL SERVIR I NO UTILITZES MÉS.
    ALEX: QUAN NECESSITEM UNA COSA I SI NO LA VOLEM FER SERVIR MÉS LA TIREM A LA PAPERERA COM EL PAPER ALUMINI
    M’BAREK: EL PAPER QUE FEM SERVIR PER MOCAR-NOS TAMBÉ ÉS UN RESIDU.
    JEILY: TAMBÉ EL PAPER DE PLATA CONTAMINA.
    AROA: EL PAPER DE PLÀSTIC CONTAMINA.
    IZAN: EL PAPER ALUMINI ÉS UN RESIDU.
    AARÓN: ALGUNS RESIDUS CONTAMINEN I ALTRE NO.

    PREGUNTA 2: QUINS RESIDUS GENEREM CADA DIA?
    IMRANE: PAPER DE MOCAR-SE. PAPER MULLAT. CARMANYOLA TRENCADA
    YURITSY: BOSSES DE PLÀSTIC.
    PAULA: PAPER ALUMINI.
    VENUS: GOTS DE PLÀSTIC.
    MÍKEL: AMPOLLES D’AIGUA I ELS TAPS DE PLÀSTIC.
    M’BAREK: EL QUE PORTEN LES GALETES DE XOCOLATA I QUE ÉS D’ALUMINI.
    AARÓN: ELS PLATS DE PLÀSTIC DELS ANIVERSARIS. LES BOSSES DE PLÀSTIC QUAN PORTEM LES PILOTES PER JUGAR AL PARC.
    DANIELA: ELS PAPERS DIBUIXATS.
    LHOUSSAINE: EL PAPER DE PLÀSTIC.
    LAIA: LES FORQUILLES DE PLÀSTIC.
    JIMENA: LES CULLERES DE PLÀSTIC.
    BRITANNY: LA PELL DEL PLÀTAN
    RAYANE: QUAN ENS TALLEM EL CABELL.

    PREGUNTA 3: COM PODEM GENERAR MENYS RESIDUS?
    MIKEL: NO COMPRAR LES FRUITES O VERDURES EN SAFATES.
    AARÓN: PORTAR L’ENTREPÀ AMB CARMANYOLA. EN COMPTES DE PORTAR EL BERENAR EN UNA BOSSA PORTAR-LO EN UNA MOTXILLA PETITA.
    M’BAREK: COMPRAR UNA AMPOLLA DE VIDRE I POSAR AIGUA A DINS CADA DIA I NO COMPRAR UNA DE PLÀSTIC CADA DIA.

    PREGUNTA 4: GENERAR MENYS RESIDUS ENS AJUDA A CUIDAR EL PLANETA? PER QUÈ?
    MIKEL: SI, PERQUÈ NO ES CONTAMINA TOT I ELS ANIMALS NO ES MOREN.
    AARÓN: SI, AIXÍ ELS ANIMALS I NOSALTRES ESTEM CONTENT PERQUÈ ESTÀ TOT NET.
    ALEX: SI, PERQUÈ SI ES CONTAMINA TOT PER LES MÀQUINES I EL VAPOR ELS ANIMALS ES MORIRAN.
    SARAY: SI, PERQUÈ SI ES CONTAMINEN LES PLANTES ELS ANIMALS NO PODEN MENJAR.
    YURITZY: SI, PERQUÈ SI TALLEN ELS ARBRES ELS OCELLS NO TENEN LLOC PER VIURE-HI.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>