Descobrim els capgrossos de Montbui! 🎭

Seguim avançant amb molta il·lusió en el nostre projecte “Descobrim Catalunya” 🏞️✨ i, aquests dies, a Educació Infantil hem descobert una part molt especial de la nostra cultura popular: els capgrossos de Montbui 🎭💛.

Hem conegut en Maure 🥸, la Margarida 😎 i el Bou 🐂, tres personatges molt estimats del nostre poble que formen part de la colla gegantera🎶🥁. Els infants els han pogut observar, conèixer i vincular amb les tradicions i celebracions del nostre entorn 😊.

A través d’aquesta proposta, apropem els nens i nenes a la Festa Major de Montbui 🎉 i a diferents elements de la cultura catalana ❤️💛, afavorint que coneguin, valorin i gaudeixin de les tradicions populars des de ben petits.

Aquestes vivències ens ajuden a enfortir el sentiment de pertinença 🌿🏡, a estimar el nostre poble i a descobrir que la cultura i les tradicions formen part de la nostra identitat i ens uneixen com a comunitat 🤝✨.

Cliqueu la 📷​ per veure’n ➕

🎨 Descobrim grans artistes a Educació Infantil

Aquest trimestre, a l’etapa d’Educació Infantil 🎨, cada nivell està descobrint i treballant en profunditat l’obra d’un artista o autora. A I3 ens apropem a Kandinsky 🟡🔵, a I4 descobrim Miró 🌙⭐ i a I5 ens inspirem en l’univers creatiu de Yayoi Kusama 🔴⚪.

Al llarg d’aquestes setmanes, els infants coneixen alguns aspectes de la vida d’aquests artistes, observen les característiques de les seves obres i experimenten amb els seus colors, formes i tècniques 🖌️✨. A partir d’aquesta descoberta, reprodueixen algunes creacions i elaboren produccions pròpies inspirades en el seu estil, deixant volar la imaginació i la creativitat 💛🖍️.

El llenguatge plàstic és molt important a l’Educació Infantil 🌈, ja que permet als nens i nenes expressar emocions, idees i vivències d’una manera natural i significativa. A través de l’art, desenvolupen la creativitat, la sensibilitat estètica, la motricitat fina i la capacitat d’observar, experimentar i comunicar-se 🎨🖐️✨.

Tot el que podeu imaginar és real.” Pablo Picasso🧑‍🎨

📸Cliqueu les imatges per veure’n més!!

Els infants d’I3 visiten la Llar d’Infants Santa Anna

Aquest trimestre, dins del programa municipal “Fem Més Escola”, els infants dI3 de la nostra escola han rebut els infants de I2 de la Llar d’Infants l’Estel i han visitat la Llar d’Infants Santa Anna.

Aquesta iniciativa forma part del projecte “Montbui, l’escola arrela i fa volar”🌱🕊️, que promou trobades entre els diferents centres educatius del municipi per enfortir els vincles entre infants, escoles i comunitat 🤝

Durant les visites, els nens i nenes van poder compartir una estona de joc i convivència 🧸🎲 amb els infants de les llars. Van explorar diferents espais, van jugar plegats i van gaudir d’uns matins plens de descobertes ✨ i moments compartits 😊

Aquestes trobades són molt enriquidores perquè afavoreixen una transició natural entre etapes educatives 🌱➡️🎒, permeten als infants conèixer altres espais i reforcen els vincles entre els centres del municipi 🏫💛

Va ser una experiència molt bonica que tots i totes vam gaudir molt! 😄🎈

Cliqueu la 📸​  per veure’n ➕​!!

🚀✨ Un viatge a l’espai al CosmoCaixa de Barcelona 🌌🪐

Els nens i nenes de P4 i P5 vam anar ahir d’excursió al CosmoCaixa Barcelona i vam passar un dia molt divertit descobrint el món de la ciència.

Vam gaudir del planetari, d’una exposició sobre els extraterrestres i de la projecció de la pel·lícula Polaris. També vam experimentar amb diferents activitats i experiments del museu.

Va ser una sortida molt interessant on vam aprendre i ens ho vam passar d’allò més bé! 🚀

Iniciem el projecte de Catalunya🏞️🎉

Aquesta setmana hem engegat un nou projecte que ens fa especial il·lusió: el projecte de Catalunya! 🏞️✨

Ens hem endinsat en la seva gastronomia, parlant d’un menjar tan típic i deliciós com el pa amb tomàquet 🍅🥖. Alguns ja explicaven com el fan a casa seva!

També hem conegut i practicat jocs tradicionals com la cursa de sacs 🏃‍♂️🎒, les bitlles 🎳, les baldufes 🌀 i la xarranca 👣.

I això només és el començament! Al final del trimestre celebrarem tot el que haurem après amb una gran festa de cloenda 🎊🥳, on ho passarem fantàstic tots i totes junts!!

A les imatges 📷 de continuació, ens podeu veure iniciant aquest projecte amb molta curiositat, entusiasme i ganes d’aprendre més sobre la nostra terra 💬💛.

La Vella Quaresma ha arribat!🦵✂️✨

A l’escola es respira un ambient diferent… 🎭✨

Aquest divendres, a l’hora del pati, va arribar una visita molt especial: la Vella Quaresma! 🧙‍♀️🥬

Va venir decidida a fer fora el Rei Carnestoltes, posant fi als dies de gresca i disbauxa. Però això no és tot! Li vam tallar la primera cama 🦵✂️ i ens va donar la seva primera ordre, que hem de complir al llarg d’aquesta setmana: respectem els companys/companyes!

A les imatges 📷 de continuació, ens podeu veure vivint aquest moment tan especial, amb cares de sorpresa, emoció i moltes ganes de descobrir quin és el repte que ens proposa 👀💬.

Ens encanta mantenir vives les tradicions i aprendre a través d’experiències compartides! 💚

🎶
Vella Quaresma, Vella Quaresma,
ai! que no pot caminar.
Té moltes cames i s’entrebanca
entre tots l’hem d’ajudar!
🎶

🎭 Carnestoltes a l’Escola Antoni Gaudí! 🌈

La setmana passada vam celebrar el Carnestoltes a l’Escola Antoni Gaudí amb molta alegria, color i diversió! Tot i el vent i la pluja, ens ho vam passar d’allò més bé amb les disfresses, balls i rialles.

Els nens i nenes han ballat, han desfilat pels passadissos i han compartit moments plens d’alegria amb els companys i mestres. Hem vist disfresses divertides de tot el món: pirates, animals, superherois, personatges màgics i molt més! 

Ha estat un Carnestoltes genial, ple de moments divertits i d’esperit gaudinià! 🎉✨

PETITS
MITJANS
GRANS

❤️ Programa SI ❤️

A través del Programa SI, els infants d’educació infantil descobreixen el seu cos, els hàbits saludables i el món de les emocions d’una manera vivencial i significativa. Gràcies al Càrdio, en Nico i l’Olivia (els personatges del Programa SI) tot es fa més emocionant ❤️ 👦 👧.

Mitjançant converses, jocs, contes i dinàmiques adaptades a cada edat, parlem de com cuidar-nos, de com ens sentim i de la importància d’escoltar el nostre cos i les nostres emocions en el dia a dia 😊😴🍎.

Aquest treball contribueix al desenvolupament integral dels infants, afavorint l’autoconeixement, l’autoestima i una convivència més respectuosa, posant les bases per a un benestar emocional present i futur 🌱.

“Educar les emocions és educar per a la vida” — Rafael Bisquerra.

Si voleu saber més, entreu a les 📸!!

Sortida Mitjans: Espai Xocolata Simon Coll i Caves Blancher

🤗​Bon dia famílies! Aquesta setmana hem realitzat una 🚌​🛣️​sortida a Sant Sadurní d’Anoia🏘️​ per a conèixer el procés d’elaboració de la 🍫​ xocolata 🍫​ a la fàbrica 🏭​Simon Coll. També hem aprofitat el desplaçament per a conèixer el procés d’elaboració del most🍇​​ i del cava 🍾 a la Cava Blancher. Ha estat una sortida molt dolça ☺️​ i profitosa! Us compartim les fotos per a que veieu una mica com va anar! 📸​📸​