II MERCAT D’INTERCANVI DE PRODUCTES DE 2a. MÀ

II MERCAT D'INTERCANVI DE PRODUCTES

Unes 500 persones (ens hem superat!!!) han participat en el “II Mercat d’Intercanvi de Productes de 2a. Mà”, celebrat a la nostra escola, com a cloenda de la “Setmana Europea de la Prevenció de Residus”.
L’activitat ha consistit en l’intercanvi de productes classificats en: joguines (producte estrella !!!), llibres, CD originals, roba i sabates. Cal destacar que tot el material s’ha supervisat per constatar el seu bon estat.
A l’igual que el passat curs, els “guimis” ha estat la moneda d’intercanvi inspirada en els capgrossos de l’escola.
En aquesta edició hem introduït dues novetats:
– Hem col·laborat en el projecte Candela, que consisteix en l’elaboració i venda de polseres solidàries. Els guanys s’adrecen a la lluita contra el càncer infantil a l’hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.
– Hem donat el tret de sortida a la Marató 2018, que aquest curs lluitarà contra el càncer, degustant un excel·lent aperitiu solidari. Els beneficis seran per la Marató.
Els objectius principals del mercat han estat:
• Canviar la visió de: “Comprar, usar, llençar”
• Reutilitzar els productes abans de llençar-los.
• Conscienciar en la reutilització (donar una nova vida als objectes)
• Reduir la quantitat de residus.
Tota la comunitat educativa ha tornat a valorar molt positivament l’activitat i, per suposat, tindrà continuïtat.
L’activitat ha estat organitzada i dirigida per la Junta de l’AMPA i el Claustre de professorat.