Projecte Candela

Les CANDELA són unes polseres de colors que elaboren els infants ingressats a la planta d’oncohematologia de l’Hospital Sant Joan de Déu, les seves famílies i els seus amics.

I és gràcies al treball conjunt de tots ells que el que en un principi va començar com un entreteniment ha acabat sent un producte solidari que llueix a milers de braços i que ha aconseguit recaptar fins ara més de 21.000 euros per a la recerca del càncer infantil.

L’origen de les CANDELA és una història d’amistat que va començar quan una voluntària de l’Hospital va ensenyar a la Candela, una nena ingressada amb leucèmia, a fer unes polseretes formades per nusos perquè les hores semblessin més curtes. Ella va ensenyar a fer-les a dues amigues seves, la Mariona i la Daniela, les impulsores de la iniciativa, ja que van posar-li el nom  i van començar a vendre-les durant tot un estiu per aconseguir diners per a la investigació del càncer infantil.

Ben aviat s’hi van sumar tots els nens i nenes de la 8a planta de l’Hospital (entre ells s’anomenen Chipirones), les seves famílies, els amics i totes aquelles persones que volien continuar aquesta història solidària. I amb el treball de tots ells, les CANDELA han assolit un èxit que ha traspassat l’Hospital per seguir sumant recursos per avançar en el coneixement d’aquesta malaltia.

Doncs bé, avui, gràcies a les gestions realitzades per la nostra AMPA, hem passat a formar part d’aquest projecte solidari. Ens han fet una presentació molt bonica del seu significat i, tot seguit, ens han ensenyat i ajudat a elaborar les Candeles. L’alumnat de quart, cinquè i sisè, en representació de l’escola, ha estat l’encarregat d’aprendre a elaborar les polseres.

Per una altra, en el II Mercat d’Intercanvi que realitzarem el dia 18 de novembre, seran posades a la venda i els guanys seran destinats a aquesta fundació.

Ara només desitgem que tots sigueu partícips d’aquesta iniciativa !!!