Oferta educativa

UNITATS D’EDUCACIÓ ESPECIAL

Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria

Grups d’alumnes on es treballa el currículum escolar a partir de les competències bàsiques amb metodologia i recursos adaptats individualment i amb els suports professionals especialitzats necessaris.

Es contemplen dues modalitats:

Escolaritat complerta en l’escola.

Escolaritat compartida: uns dies de la setmana els alumnes estan a l’escola ordinària i els altres a la d’educació especial.

Funcionament
– Es treballa a partir del Pla Individualitzat de l’alumne consensuada pels dos centres.
– Coordinacions periòdiques amb el centre educatiu de l’alumne per tal de fer el seguiment de l’evolució de l’alumne i proporcionar suport als professionals implicats.
– Si es considera adient, s’ofereix la possibilitat d’organitzar, juntament amb el tutor, xerrades a les
aules on estan escolaritzats aquests alumnes per tal d’ajudar als companys a entendre les seves característiques i millorar la convivència.
– Entrevistes amb les famílies per treballar conjuntament la problemàtica i oferir suport i orientació.
– El alumnes es beneficien de l’atenció psicològica, logopèdica i de fisioteràpia individual.

Ensenyament postobligatòri

Alumnes fins a 20 anys.

Aula de desenvolupament de la autonomia. L’objectiu és potenciar les capacitats dels alumnes per viure dins els seu entorn familiar i social amb la major autonomia possible i amb relacions socials satisfactòries.

Programa de Diversificació Curricular per a la Transició a la Vida Adulta. Alumnes que han finalitzat l’escolaritat obligatòria en escolaritat compartida, USEE o escola d’educació especial i que requereixen un suport continuat i sistemàtic per adquirir les habilitats funcionals que els facilitin participar de la manera més autònoma possible en els diversos contextos de la vida adulta. Sistema de treball per àmbits, amb una vessant pràctica de formació pel mon laboral i la possibilitat d’activitats fora del centre.

Programa de Formació i Inserció Adaptat. Perfil professional: auxiliar de vivers i jardins. Formació professional i assoliment dels hàbits bàsics necessaris per la integració al mon laboral.
Es desenvolupa en dos cursos.
Consta:
1.- Mòduls de Formació Professional. Inclou 180 hores de formació en centres de treball.
2.- Mòduls de Formació General.
3.- Tutories.
Si ho finalitzen satisfactòriament obtenen un certificat amb valor acadèmic.

SERVEIS ESPECIALITZATS I SUPORT A LA INCLUSIÓ

Compartida de recursos:
Alumnes de l’escola ordinària que assisteixen a la nostra per rebre atenció dels especialistes (logopèdia i psicologia).
El nostre centre inicia aquest servei el curs 2008-2009 per donar resposta a la demanda plantejada per les escoles ordinàries que manifestaven la necessitat que determinats alumes rebessin una atenció especialitzada, així com la necessitat dels professionals d’aquests centres educatius i les pròpies famílies dels alumnes de tenir un assessorament sobre problemàtiques concretes difícils d’abordar a l’aula sense aquest suport especialitzat.
Aquest servei acull alumnes que necessiten atenció psicològica individual tant per una problemàtica a nivell afectiu i/o conductual concreta, com per presentar TGD, trastorns de personalitat o trastorns de conducta i/o alumnes que precisen intervenció logopèdica.
Els alumnes accedeixen al servei a proposta de l’EAP corresponent.
El funcionament és el mateix que l’escolaritat compartida.

Taller d’Habilitats Socials :
Alumnes de l’escola ordinària que participen en un grup on es treballen les habilitats socials i emocionals.
Aquests tallers funcionaran a demanda i quan hi hagi un grup homogeni d’alumnes pel que fa a característiques i edats i a partir d’una valoració individual prèvia de cada alumne per part dels professionals de l’escola.

Assessorament a l’escola ordinària :
• Assessorament per part del professional del centre que s’escaigui, als tutors o qualsevol altre professional de l’escola ordinària que tingui alumnes amb necessitats educatives específiques.
• Facilitar eines i recursos per treballar-hi

Xerrades a alumnes:
Organitzar, juntament amb el tutor, xerrades a les aules on hagi alumnes amb necessites educatives específiques per tal d’ajudar als companys a entendre les seves característiques i millorar la convivència.

Relacions amb Serveis Externs i Famílies:

Es mantenen coordinacions periòdiques amb professionals del camp de l’Educació, Salut Mental, Atenció a la Infància i Serveis Socials, per un seguiment el més extens i acurat possible de cada alumne.

Es realitzen entrevistes amb les famílies o tutors legals amb l’assiduïtat que calgui per poder treballar conjuntament al problemàtica de cada alumne i oferir suport i orientació.