L’activitat de menjador escolar es desenvolupa en dos torns:
- Primer torn, de 13:00 a 14:00 h.
- Segon torn, de 14:00 a 15:30 h.
És una activitat subvencionada que afecta pràcticament a tots els alumnes de l’escola.
Des del curs 2012/13 l’escola té concedida una modificació de l’horari escolar que s’ha de demanar anualment a la Direcció dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament i que consisteix en la compactació de l’horari de 9 a 15.30 hores per tal que el Claustre de professors pugui realitzar l’activitat de menjadorr en les seves hores de permanència.
Les hores de permanència dels professionals del centre es dediquen a l’activitat de menjador i el personal s’ha distribuït dos torns de nou persones per atendre a tot l’alumnat.
El nostre menjador atén:
- A alumnes amb alt grau de dependència, escassa autonomia o necessitats educatives molt especials que requereixen d’un tracte acurat, individualitzat i una atenció molt directa.
- A alumnes amb un grau d’autonomia millorable, però suficient, malgrat les seves necessitats educatives especials i que en general no requereixen d’un tracte altament individualitzat, sinó que amb el suport o supervisió directa o pròxima siguin en bona part autosuficients en tasques d’autocura i alimentació, tant com de relació i de convivència.
OBJECTIUS GENERALS
- Comportament i relació a la taula.
– Aprendre el comportament correcte a la taula (no aixecar-se, no parlar amb la boca plena…)
– Tenir un comportament positiu envers els companys de la taula.
– Fer un bon ús del material de cuina (gerres, gots, coberts,…)
– Parlar utilitzant un to de veu adequat.
– Aprendre a demanar les coses de forma adequada.
- Hàbits.
– Utilitzar correctament els utensilis per menjar.
– Seure de forma correcta.
– Comprendre la importància d’una bona higiene.
– Participar de forma activa a l’hora de parar i recollir la taula.
– Rentar-se les mans abans i després de dinar.
– Rentar-se les dents després de dinar.
- Aliments:
– Saber el nom dels aliments.
– Conèixer la importància de cada aliment.
– Valorar l’aliment com quelcom imprescindible per créixer.
– Introduir de forma progressiva aliments nous
– Menjar la quantitat adequada a les característiques de cada nen.